Wyścigowe Audi na śniegu i lodzie

Podczas imprezy GP Ice Race w austriackim Zell am See, w temperaturach znacznie poniżej zera, dwóch kierowców Audi, mistrz klasyfikacji zespołowej Formuły E Daniel Abt oraz mistrz serii wyścigów DTM René Rast, dało wspaniały pokaz umiejętności na śniegu i na lodzie. W pokazie organizowanym przez Audi Sport wzięła również udział legenda rajdów Walter Röhrl oraz gwiazda freestylowego narciarstwa Benedikt Mayr.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Podczas pierwszej po długiej przerwie edycji odrodzonego lodowego wyścigu w Zell am See, trio sportowych kierowców Audi zachwyciło zgromadzoną publiczność. Za sterami Audi e-tron FE04, w którym team Audi Sport ABT Schaeffler zdobył mistrzostwo sezonu 2017/2018 serii wyścigów Formuła E zasiadł Daniel Abt. Audi RS 5 DTM poprowadził René Rast, a w historycznym Audi Sport quattro pojechał Rajdowy Mistrz Świata Walter Röhrl.

"To był przemiły weekend, z fantastyczną atmosferą i wspaniałą publicznością" - powiedział Daniel Abt. "Po raz pierwszy miałem okazję poprowadzić bolid Formuły E na lodzie. Niesamowite przeżycie! Zabawa była przednia - zwłaszcza gdy mogłeś zobaczyć miny kibiców w momencie wchodzenia w zakręt i driftu wprost na nich. Mam nadzieję, że również w przyszłym roku będę miał okazję udziału w tym wspaniałym wydarzeniu."

Daniel Abt spróbował również swych sił w konkurencji sprawnościowej, w której samochód ciągnął narciarza. Od ostatniego weekendu zawodnik narciarskiego freestyle’u Benedikt Mayr jest pierwszym w historii człowiekiem ciągniętym po śnieżnym torze za bolidem Formuły E. "Świetna zabawa! Teraz z pewnością odwiedzę jakiś wyścig Formuły E" - powiedział później Mayr.

Wyścigowe Audi na śniegu i lodzie

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

Mistrz serii DTM René Rast miał o wiele trudniej. Podczas gdy opony Audi e-tron FE04 wyposażone zostały w długie kolce rajdowe, on ze względu na to, że samochody DTM mają dość wąskie nadkola, musiał wystąpić z oponami o kolcach znacznie krótszych. "Przy krótkich kolcach, z silnikiem o mocy 500 KM i z napędem na tylną oś, miałem nieco problemów z trakcją" - śmieje się Rast. "Pomimo tego, prowadzenie samochodu DTM na śniegu i na lodzie to było bardzo ciekawe doświadczenie."

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas