Wyczynowy Peugeot 308 Racing Cup

Peugeot opublikował pierwsze zdjęcia wyczynowej wersji modelu 308 - odmiany Racing Cup. Auto zadebiutować ma na zbliżającym się salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.

Peugeot 308 Racing Cup
Peugeot 308 Racing CupInformacja prasowa (moto)

Samochód powstał w oparciu o model 308 GTi. Za jego przebudowę odpowiedzialni byli inżynierowie z Peugeot Sport.

Peugeot 308 Racing Cup otrzymał pakiet "torowego" ospojlerowania obejmujący m.in. zamontowane w zderzakach dyfuzory, ogromne tylne skrzydło i poszerzone nadkola. Te ostatnie nie są wcale wymysłem stylistów. Auto mierzy aż 1910 mm szerokości, czyli o 106 mm więcej niż standardowy 308 GTi. Wnęki kół pomieścić muszą 18-calowe obręcze ze stopów lekkich uzbrojone w sześcio-tłoczkowe zaciski hamulcowe.

Jednostkę napędową - benzynowy 1,6 l THP - zaadaptowano bezpośrednio z modelu GTi. W odmianie Racing Cup silnik osiąga moc 308 M - to o 38 KM więcej niż w 308 GTi. W układzie przeniesienia napędu zastosowano sześciostopniową, sterowaną łopatkami przy kierownicy, sekwencyjną skrzynię biegów.

Masa całkowita pojazdu nie przekracza 1050 kg. Przedstawiciele Peugeota planują, że auta trafią do klientów przed końcem przyszłego roku. Francuzi chcą, by można je było zobaczyć na torach wyścigowych serii VLN w Niemczech, CER w Hiszpanii, CITE we Włoszech czy BGDC w Belgii. Niewykluczone, że Peugeot 308 Racing Cup pojawi się też w wyścigach wytrzymałościowych 24H Series.

Peugeot 308 Racing CupInformacja prasowa (moto)
Peugeot 308 Racing CupInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas