Wszystkie Bugatti Chiron Pur Sport trafią do serwisu
Wyprodukowane w liczbie 60 sztuk Bugatti Chiron Pur Sport ma problem z tylnym ogumieniem. Kampanią przywoławczą objęte zostały wszystkie auta z tej krótkiej serii.
Silnik W16 generujący z pojemności 7993 cm3 moc 1500 KM i 1600 Nm pozwala na to, aby Bugatti Chiron Pur Sport przyspieszyło ze startu zatrzymanego do "setki" w 2,3 sekundy, a sprint od 0 do 200 km/h trwać ma tylko 5,5 sekundy.
Do tego prędkość maksymalna tego hypercara określona została na 350 km/h. Aby podołać takim osiągom Chiron Pur Sport "obuty" został w specjalne opony.
I właśnie z oponami, dokładniej tymi z tylnej osi jest problem. Francuska marka z Molsheim ogłosiła kampanię przywoławczą z powodu montowanych na tylnej osi opon Michelin Sport Cup 2 R o rozmiarze 355/25 R21.
Według amerykańskiego urzędu NHTSA (ang. National Highway Traffic Safety Administration) dealerzy Bugatti powinni wymieniać opony na tylnych osiach co 1875 mil (3 tys. km) lub gdy wiek opon osiągnie 1,5 roku.
Co ciekawe, właściciele Bugatti Chiron Pur Sport, które przejechały na takim fabrycznym ogumieniu 2500 mil (4 tys. km) lub są starsze 1,5 roku, nie powinni... w ogóle jeździć swoim autem!
Oczywiście, gdy nowo zaprojektowane opony będą dostępne, ogumienie zostanie bezpłatnie wymienione - koszty poniesie producent Chirona.
***