Współczesne samochody trapi poważny problem - zmiany są potrzebne już teraz

Stellantis pracuje nad Smart Cockpitem, który ma pozwalać na bardzo prostą i intuicyjną obsługę samochodu
Stellantis pracuje nad Smart Cockpitem, który ma pozwalać na bardzo prostą i intuicyjną obsługę samochodumateriały prasowe

Przesadna komplikacja obsługi to problem współczesnych samochodów

Obecnie, jeśli chcesz wykonać konkretną czynność w samochodzie, czasami musisz w tym celu przejść przez trzy, cztery warstwy menu.
Kierowcy ekscytują się licznymi funkcjami, ale także irytują, jeśli coś działa nie jak powinno lub jest trudne do znalezienia. Chcą po prostu, żeby wszystko działało i działało prosto. (...) Główną zasadą powinno być "jedno spojrzenie, jedno kliknięcie". Jeśli jakieś funkcji nie da się aktywować po jednym spojrzeniu i jednym kliknięciu na ekranie, to nie powinno jej tam być.

Stellantis chce znacznego uproszczenia obsługi samochodu

Co do sterowania funkcjami samochodu, to uważamy że potrzebny jest balans między fizycznymi przyciskami i obsługą dotykową. To dlatego w naszych modelach nadal można spotkać klasyczne przełączniki, odpowiedzialne za najważniejsze funkcje, do których kierowca powinien mieć natychmiastowy dostęp. To kwestia nie tylko wygody, ale przede wszystkim bezpieczeństwa.
Zdaniem sztucznej inteligencji jest analizowanie zachowań i przyzwyczajeń kierowcy, aby proponować mu interesującego go w danym momencie funkcje. Przykładowo kierujący lubi słuchać porannych wiadomości konkretnej stacji radiowej w drodze do pracy, ale wracając do domu woli relaksować się przy muzyce streamowanej z telefonu, więc auto podpowie właśnie te źródła dźwięku. System może też proponować nawigowanie do zwykle odwiedzanych przez kierowcę miejsc, eksponować numer telefonu osoby, do której zwykle dzwonimy.
Nowe Mitsubishi Colt i Renault Espace, sukces w Le Mans. Motoflesz - odc 95
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?