Wodorowa Honda FCEV
Jedną z atrakcji stoiska Hondy podczas targów w Los Angeles jest model FCEV - prototyp samochodu zasilanego energią z ogniw paliwowych, który już za dwa lata ma szanse trafić do produkcji seryjnej.
FCEV zapowiada język projektowania, który w przyszłości wykorzystają seryjne Hondy wyposażone w alternatywne źródła napędu. Jego stylizację - z charakterystycznym "odwłokiem" i osłonami tylnych kół - podporządkowano aerodynamice.
Nazwa FCEV to rozwinięcie skrótowca Fuel Cell Electric Vehicle, czyli "elektryczny pojazd z ogniwami paliwowymi". Względem zaprezentowanego w 2007 roku modelu FCX Clarity z napędem poprzedniej generacji gęstość mocy wzrosła o 60 proc. (do 3 kW/l), a gabaryty ogniw zmniejszyły się o 1/3.
Jak to działa? Prototyp FCEV zasilany jest wodorem, który w ogniwach zamienia się w energię elektryczną potrzebną do napędzania silnika elektrycznego. W rezultacie pojazd nie emituje spalin, tylko parę wodną. Jego zespół napędowy generuje moc 136 KM, a zasięg to według producenta ponad 480 km. Tankowanie zbiornika z wodorem ma trwać 3 minuty.
Honda FCEV
Honda FCEV (czytaj artykuł)
Już w 2015 roku Honda chce wypuścić na rynek seryjne auto zasilane energią z ogniw paliwowych (czytaj więcej). Podobny plan ma Toyota.
msob