W Polsce ciągle rośnie sprzedaż samochodów

Styczeń okazał się 34. miesiącem nieprzerwanego wzrostu rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce. Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA wynika, że z polskich salonów w pierwszym miesiącu tego roku wyjechało ponad 46 tys. osobówek - o 21 proc. więcej niż rok temu.

Jest to najwyższy styczniowy wynik w XXI wieku. Kołem zamachowym rynku wciąż pozostają firmy, które stanowią aż 61 proc. kupujących. Tylko 39 proc. nabywców to klienci indywidualni. Pierwsza trójka najpopularniejszych marek nie zmieniła się w porównaniu do sytuacji sprzed roku. Najchętniej kupowane są modele Skody, druga na liście uplasowała się Toyota, a trzeci był Volkswagen. Co wpływa na poprawiające się wyniki sprzedaży nowych aut?

"Po pierwsze, konsekwentnie rośnie sprzedaż hybryd, których w styczniu kupiliśmy o ponad jedną czwartą więcej niż rok temu. Po drugie, pięciokrotnie wzrosła sprzedaż aut elektrycznych - wolumenowo to tylko 121 sztuk - ale cieszy nas pozytywny trend. I po trzecie, ekomoda nie sprzyja dieslom. Ich udział w łącznej sprzedaży nowych samochodów osobowych spada. Jestem przekonany, że powyższe trendy motoryzacyjne utrzymają się w dalszej części roku" - mówi Paweł Gos, prezes zarządu Exact Systems - firmy kontrolującej jakość części motoryzacyjnych.

Reklama

Dobra passa trwa w najlepsze także w Europie. Z danych ACEA wynika, że w styczniu bieżącego roku Europejczycy kupili ponad 1 253 877 nowych osobówek (+7,1 proc. w zestawieniu rok do roku). W pierwszym miesiącu tego roku na zielono możemy zaznaczyć największe rynki europejskie, takie jak: Niemcy (+11,6 proc.), Francja (+2,5 proc.) czy Włochy (+3,4 proc.). Kolejny miesiąc pod kreską zakończyła Wielka Brytania (-6,3 proc.). Pozycją nr 1. w całej Unii Europejskiej, ze wzrostem na poziomie ponad 4 proc. rok do roku, może pochwalić się marka Volkswagen.

Z szacunków Exact Systems wynika, że roczna sprzedaż nowych samochodów osobowych w Polsce przekroczy w 2018 roku 500 tys. sztuk.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy