W piątek otwarcie południowej obwodnicy Radomia
Nowo wybudowana południowa obwodnica Radomia będzie przejezdna na całej swej długości od piątkowego popołudnia. To najważniejsza inwestycja drogowa w tym mieście w ostatnich latach. Jej koszt to 204 mln zł.
W ramach inwestycji wybudowano przeszło 13 km dróg, cztery wiadukty, cztery ronda, kładkę dla pieszych, przejazd przez tory bocznicy kolejowej, a także kilka umiejscowionych pod obwodnicą przejść gospodarczych i dla zwierząt.
Budowa nowej trasy miała na celu skierowanie na obwodnicę Radomia ruchu samochodów ciężarowych z drogi krajowej nr 7 (Kraków - Radom - Warszawa) oraz z krajowej "dwunastki" (Dorohusk - Lublin - Radom - Piotrków Trybunalski).
Trasa była oddawana do użytku etapami. Od piątku ruch będzie się odbywał na całej długości. Jak zaznaczył dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu Kamil Tkaczyk warunkowo dopuszczono do ruchu fragment obwodnicy od węzła drogowego na osiedlu Południe do ulicy Potkanowskiej i rondo turbinowe u zbiegu z drogą E77. Wzdłuż drogi będą jeszcze prowadzone prace wykończeniowe i porządkowe.
Drogowcy kończą także budowę przepustu pod torami kolejowymi, który będzie służył pieszym i rowerzystom. Dlatego, w rejonie wiaduktu kolejowego nad obwodnicą (pomiędzy Godowem i Południem), na jezdni w kierunku ulicy Sycyńskiej, będzie do odwołania zamknięty dla ruchu prawy pas.
Południowa obwodnica Radomia to największa w ostatnich latach inwestycja drogowa w mieście. Roboty prowadzi konsorcjum, którego liderem jest kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Fart. Sama budowa ma kosztować 154 mln zł. Jednak łączny koszt inwestycji, wraz z poprzedzającymi ją wykupami gruntów, wyniesie około 204 mln zł.