W Malezji tylko jedna strefa DRS

Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) wyznaczyła strefę DRS na torze Sepang przed niedzielnym wyścigiem o GP Malezji.

Systemu DRS można używać wyłącznie podczas wyprzedzania
Systemu DRS można używać wyłącznie podczas wyprzedzaniaPAP/EPA

Kierowcy będą mogli tylko raz aktywować ruchome tylne skrzydło. Podobnie, jak w ubiegłym roku, punkt pomiaru będzie zlokalizowany przed ostatnim zakrętem toru Sepang, a strefa wyprzedzania będzie się znajdować na prostej start - meta.

Przypomnijmy, że w inauguracyjnym wyścigu na ulicznym torze Albert Park w Melbourne kierowcy dwukrotnie mogli korzystać z dobrodziejstwa systemu DRS.

System DRS (z ang: Drag Reduction System) to nic innego jak ruchome tylne skrzydło. Kierowca specjalnym przyciskiem powoduje przestawienie tylnego spojlera, co zmniejsza opór powietrza i oczywiście również siłę docisku tylnej osi. Dlatego stosowanie DRS dozwolone jest tylko w ściśle określonych miejscach toru (na niektórych prostych). Ulepszenie to powstało, aby zwiększyć liczbę manewrów wyprzedzania i uczynić zawody F1 atrakcyjniejsze dla widzów. DRS zadebiutował w sezonie 2011.

Regulamin FIA precyzyjnie określa zasady korzystania z tego systemu. Podczas treningów i kwalifikacji z ruchomego tylnego skrzydła można korzystać bez żadnych ograniczeń. Sytuacja wygląda inaczej w przypadku wyścigu. System można aktywować wyłącznie w wyznaczonej strefie, jeśli strata do zawodnika jadącego z przodu nie jest większa niż 1 sekunda. Prawo do aktywacji obowiązuje tylko kierowce, który chce atakować. Na pierwszych dwóch okrążaniach nie wolno korzystać z DRS.

Robert Galiński

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas