W Genewie zadebiutował Mercedes V-ision e
Mercedes pokazał zaskakująco szybką hybrydową wersję swojego vana.

Koncepcyjny Mercedes V-ision e bazuje na klasie V, którą wyposażono w hybrydowy napęd. Pochodzi on z właśnie debiutującego na niemieckim rynku modelu C 350 e i wykorzystuje dwulitrowy, doładowany silnik o mocy 210 KM oraz 122-konny elektryczny motor. Systemowa moc tego układu to 333 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 600 Nm.
Mercedes V-ision e
















Biorąc pod uwagę te wartości nie dziwi przyspieszenie do 100 km/h trwające zaledwie 6,1 sekundy. Ponieważ jednak V-ision e jest hybrydą typu plug-in, zużycie paliwa (przynajmniej według producenta) można utrzymać na niezwykle niskim poziomie. Średnie spalanie ma wynosić 3 l/100 km, a zasięg w trybie elektrycznym to 50 km.

Oprócz świetnych osiągów koncept ten wyróżnia się również ekskluzywnie wykończonym wnętrzem. Mercedes V-ision e jest mobilnym biurem z drewnianą podłogą i skórzanymi fotelami, w którym można zarówno pracować, jak i zrelaksować się. Skojarzenia z topową klasą S same się nasuwają i wspomina o nich nawet sam producent.

Mercedes nie zdradził póki co czy pojawi się produkcyjna wersja V-ision e, ale jest to bardzo prawdopodobne. Zarówno napęd hybrydowy, jak i wysoki stopień indywidualizacji i wykończenia wnętrza jak najbardziej wpasowują się w założenia klasy V, która ma być luksusową limuzyną w skórze vana.