VW Golf GTD Variant - wariant oszczędno-sportowy
Volkswagen z rozmachem poszerza gamę Golfa. Teraz dołącza do niej pierwsze w historii kombi Variant w wersji GTD.
Golf GTD - akronim od słów "Gran Turismo Diesel" - po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1982 roku. Napędzał go 1,6-litrowy turbodiesel o mocy 70 KM oraz 133 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przy masie własnej 925 kg wystarczyło to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 14 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 160 km/h. Średnie zużycie paliwa - 7,5 l/100 km.
Najnowsze wcielenie Golfa GTD ze swoim protoplastą ma niewiele wspólnego - ale też dysponuje turbodieslem. Tym razem o pojemności 2 litrów, mocy 184 KM oraz 380 Nm maksymalnego momentu. Teraz, po raz pierwszy w historii, będzie dostępne nie tylko jako hatchback, ale również jako kombi o nazwie Variant.
Model wyróżniają charakterystyczne dla wersji GTD zderzaki, osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu, 17-calowe obręcze, czarne relingi dachowe, podwójne końcówki wydechu oraz obniżone o 15 mm zawieszenie.
Golf GTD Variant waży około 1380 kg, a na sprint od zera do "setki" potrzebuje 7,9 s. Jego średnie zużycie oleju napędowego wynosi - według producenta - 4,4 l/100 km.
Volkswagen Golf GTD Variant zadebiutuje oficjalnie podczas marcowych targów motoryzacyjnych w Genewie, a w polskiej ofercie pojawi się w maju.
msob