Volvo z serii 90 z niezwykłym systemem

Najnowsze modele koncernu motoryzacyjnego Volvo będą do końca roku komunikować się ze sobą, wymieniając m.in. informacjami na temat trudnych warunków drogowych i ewentualnych przeszkód. Usługa będzie dostępna w Europie; podobne systemy oferuje Mercedes i Toyota.

Samochody Volvo będą się wzajemnie informowały o warunkach drogowych
Samochody Volvo będą się wzajemnie informowały o warunkach drogowychInformacja prasowa (moto)

Wcześniej w tym miesiącu producent samochodów ze Szwecji ogłosił szczegóły usługi chmurowej, która będzie dostępna w debiutującym na rynku modelu V90 Cross Country. Koncern podkreśla, że wszystkie nowe modele będą korzystać z tej technologii.

"Wszystkie samochody z serii 90 - S90, V90 i XC90 - będą wyposażone w to rozwiązanie do końca roku" - powiedział portalowi Automotive News Europe wiceprezes Volvo ds. badań i rozwoju Peter Mertens.

W styczniu br. Mercedes ogłosił, że nowy model samochodu klasy E będzie pierwszym seryjnie produkowanym autem z w pełni zintegrowanym systemem komunikacji między pojazdami. System niemieckiego producenta jest już aktywny i działa w połączeniu z usługą infotainment Comand Online. Działa on na 20 europejskich rynkach, a także w USA i Chinach.

Technologie Mercedesa i Volvo różnią się jednak od rozwiązania zaprezentowanego w zeszłym roku przez Toyotę. Niektóre modele japońskich samochodów są wyposażone w tzw. system inteligentnej komunikacji (ITS) - pozwala on na przesyłanie informacji między samochodami i infrastrukturą, wykorzystując częstotliwość 760 MHz. Rozwiązanie Toyoty pozwala samochodom "rozmawiać", a także otrzymywać ostrzeżenia wysyłane przez pojazdy służb bezpieczeństwa.

System Volvo powstał przy współpracy z Ericssonem. Czujniki samochodów serii S będą zbierać informacje drogowe i w przypadku wykrycia zagrożenia powiadamiać o nich inne pojazdy tej marki. Komunikacja będzie odbywać się dzięki wykorzystaniu chmury.

Nad podobnym rozwiązaniem pracują też inni producenci np. Cadillac, Audi, Jaguar i Land Rover. Te dwie ostatnie firmy rozpoczną testy swoich systemów w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas