Volvo XC60 drugiej generacji
Nowa odsłona bestsellerowego SUVa Volvo wygląda jak pomniejszone XC90, a więc model, który rozpoczął rewolucję modelową w Volvo.
Inspirowany XC90 przód (oczywiście z LEDami w kształcie "młota Thora"), światła z tyłu jak w V90, a do tego charakterystyczna deska rozdzielcza z pionowo umieszczonym ekranem i wirtualnymi zegarami - nowe XC60 garściami czerpie z najnowszych modeli szwedzkiej marki. Wiele wskazuje na to, że nie tylko pod względem stylistyki, ale także jakości wykończenia wnętrza, która powinna być na bardzo wysokim poziomie.
Volvo XC60
Mierzący niespełna 4,7 m długości samochód powstał na nowej platformie SPA (znanej z modeli z serii 90) i tak jak większy brat, może być wyposażony w pneumatyczne zawieszenie z regulacją wysokości (w poprzedniku nie występowało). Niespodzianek nie ma także pod maską - XC60 na początku oferowany będzie z 2-litrowymi dieslami D4 (190 KM) i D5 (235 KM) oraz "benzyniakami" o tej samej pojemności - T5 (254 KM) i T6 (320 KM). Na szczycie gamy stać będzie wersja hybrydowa plug-in, oznaczona jako T8, oferująca 407 KM.
Na liście wyposażenia znajdziemy cały zastęp asystentów kierowcy, które umożliwiać będą częściowo autonomiczną jazdę na drogach szybkiego ruchu lub w korku (z prędkościami 130 km/h). Nie zabraknie także rozbudowanych multimediów z usługami online (np. możliwość słuchania muzyki przez aplikację Spotify), a melomanów ucieszy możliwość zamówienia świetnego nagłośnienia Bowers&Wilkins z 15 głośnikami.