Volvo XC60 drugiej generacji
Nowa odsłona bestsellerowego SUVa Volvo wygląda jak pomniejszone XC90, a więc model, który rozpoczął rewolucję modelową w Volvo.
![Volvo XC60](https://i.iplsc.com/0006GII2TKGH6DFX-C322-F4.webp)
Inspirowany XC90 przód (oczywiście z LEDami w kształcie "młota Thora"), światła z tyłu jak w V90, a do tego charakterystyczna deska rozdzielcza z pionowo umieszczonym ekranem i wirtualnymi zegarami - nowe XC60 garściami czerpie z najnowszych modeli szwedzkiej marki. Wiele wskazuje na to, że nie tylko pod względem stylistyki, ale także jakości wykończenia wnętrza, która powinna być na bardzo wysokim poziomie.
Volvo XC60
![](https://i.iplsc.com/0006GIHX05O26RBC-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHWNKTFN3FU-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHVP7X4QCIJ-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHUCYVHTOXP-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHTVJ4YHKFG-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHSJSCBJQ7O-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHR9L9HP5KH-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHQ0HFO5Q80-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHPP7UQ4DJN-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHOAKY60F5F-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHN2AAMBQO7-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHMHW66C7YB-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHLWCXQXGGY-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHKPT0ILFEP-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHJHX8EDKTE-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHIWFIAWR1V-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHHQ1VEBDXM-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHGWY5VWX19-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHF9NHI56DG-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHE014H31VD-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHDCSYHLGJB-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHCLE7VRA4Q-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHBFTW2KNJT-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006GIHAL09CUD7Y-C322-F4.webp)
Mierzący niespełna 4,7 m długości samochód powstał na nowej platformie SPA (znanej z modeli z serii 90) i tak jak większy brat, może być wyposażony w pneumatyczne zawieszenie z regulacją wysokości (w poprzedniku nie występowało). Niespodzianek nie ma także pod maską - XC60 na początku oferowany będzie z 2-litrowymi dieslami D4 (190 KM) i D5 (235 KM) oraz "benzyniakami" o tej samej pojemności - T5 (254 KM) i T6 (320 KM). Na szczycie gamy stać będzie wersja hybrydowa plug-in, oznaczona jako T8, oferująca 407 KM.
![](https://i.iplsc.com/0006GIIA3WCWL7BY-C322-F4.webp)
Na liście wyposażenia znajdziemy cały zastęp asystentów kierowcy, które umożliwiać będą częściowo autonomiczną jazdę na drogach szybkiego ruchu lub w korku (z prędkościami 130 km/h). Nie zabraknie także rozbudowanych multimediów z usługami online (np. możliwość słuchania muzyki przez aplikację Spotify), a melomanów ucieszy możliwość zamówienia świetnego nagłośnienia Bowers&Wilkins z 15 głośnikami.
![](https://i.iplsc.com/0006GII5CXNHGTUR-C322-F4.webp)