Volvo V40 po liftingu wycenione
Volvo podało polskie ceny zmodernizowanych modeli V40 i V40 Cross Country. Oba pojazdy debiutowały w marcu na salonie w Genewie.
Najbardziej widoczną nowością są reflektory przednie przypominające te, jakie zastosowano w innych nowych modelach Volvo, czyli S90, V90 i XC90. Ich kształt nawiązuje do młota Thora - jednego z głównych bogów mitologii nordyckiej. Oprócz tego samochód otrzymał też przestylizowaną osłonę chłodnicy z nowym logo szwedzkiej marki, uzupełniono również paletę barw nadwozia.
W sumie nowe V40 oferowane będzie aż w ośmiu wersjach różniących się wizualnie, wliczając w to modele z serii R-Design i V40 Cross Country.
Z technicznego punktu widzenia zmiany uznać można za kosmetyczne. Konstruktorzy skupili się na optymalizacji emisji spalin. Przykładowo - czterocylindrowy, wysokoprężny silnik D2 sparowany z ręczną skrzynia biegów emitować ma teraz jedynie 89 gramów CO2/km. Wynik odpowiada średniemu zużyciu paliwa na poziomie... 3,35 l/100 km.
Jak kształtują się ceny odświeżonego V40? Z oferty wycofano bazową wersję Base, która nie cieszyła się zainteresowaniem. Teraz podstawowa wersja to Kinetic. Auto z benzynowym silnikiem T3 (2.0 o mocy 152 KM) kosztuje od 98 900 zł. Dopłata do Cross Country wynosi niemal 8 tys. zł.
Najtańszego diesla D2 (2.0, 120 KM) wyceniono na 103 100 zł.
Nowością jest V40 T4 (2.0, 190 KM). Taki samochód dostępny jest wyłącznie z automatyczną skrzynią i kosztuje od 113 300 zł lub 120 200 zł (Cross Country). Do tej ostatniej wersji można zamówić napęd wszystkich kół, do którego dopłata wynosi 8 tys. zł.