Volvo ma ambitne plany dotyczące Polski

​W połowie roku do salonów w Polsce trafią nowe modele Volvo - sedan S90 i kombi V90. Koncern liczy, że jeszcze w tym roku sprzedaż nowości osiągnie poziom co najmniej 800 sztuk, a w kolejnych latach będzie przekraczać 1 tys.

Volvo S90, czyli jeden z nowych modeli szwedzkiego koncernu
Volvo S90, czyli jeden z nowych modeli szwedzkiego koncernuInformacja prasowa (moto)

Volvo chce wykorzystywać potencjał segmentu aut premium, który rośnie szybciej niż cały rynek motoryzacyjny. Jeszcze w tym roku zapowiada premierę modelu V40 i V90 Cross Country, a w kolejnym - odświeżenie całej gamy serii 60.

- Już w czerwcu i lipcu zobaczymy nasze najnowsze modele w salonach. Spodziewam się, że w pierwszym roku tych zamówień będzie 800-1000, a każdego kolejnego roku na polskie drogi będzie wyjeżdżać ponad tysiąc egzemplarzy - prognozuje w rozmowie z agencją Newseria Biznes Stanisław Dojs, rzecznik prasowy Volvo Car Poland.

Nowe modele S90 i V90 będą miały istotny wpływ na wyniki sprzedażowe Volvo. W ubiegłym roku nabywców znalazło 6,8 tys. aut, o tysiąc więcej niż w 2014 roku. W tym roku koncern spodziewa się wyniku na poziomie znacząco przekraczającym 7 tys.

- Jeszcze bardziej ambitne plany są na kolejny rok, kiedy zobaczymy kolejne nowości z serii 60. Przed nami liczne premiery. Jeszcze w tym roku zobaczymy facelifting modelu V40 oraz modelu V90 Cross Country, który będzie dopełnieniem odnowionej gamy 90. W kolejnych latach będziemy odświeżać modele serii 60 i to będzie prawdziwy huragan. Zmiany postępują tak dynamicznie, jak jeszcze nigdy w 90-letniej historii Volvo - mówi Stanisław Dojs.

Zmiany dotyczą zarówno designu i wyposażenia, jak i technologii. Kluczowe dla Volvo są kwestie bezpieczeństwa - szwedzki koncern zapowiada, że do 2020 roku stworzy tak bezpieczne auta, w których nikt nie zginie na drodze.

- Kolejnym elementem są osiągi samochodów. To, co Volvo w tej chwili jest w stanie zrobić z silnikami, jest niebywałe. Wracają czasy, kiedy kombi Volvo to były samochody pionierskie, które miały silniki turbodoładowane i osiągi, których nikt nie spodziewałby się po tak praktycznych samochodach - zapewnia przedstawiciel Volvo.

Jak podkreśla Dojs, zmiany w technologii i wizerunku są entuzjastycznie przyjmowane przez klientów. Pierwsze zamówienia na S90 i V90 pojawiły się jeszcze przed prezentacją ich zdjęć. To pozwala szacować, że będą one hitem wśród kupujących. Cennik S90 rozpoczyna się od 170 tys. zł, model V90 w najtańszej wersji będzie o 10 tys. zł droższy. Najdroższa ma być odmiana hybrydowa, której cena zacznie się od niemal 350 tys. zł. Głównymi odbiorcami tych aut są firmy.

- To są bardzo świadomi odbiorcy, którzy wiedzą, czego chcą. Nie sprzedaje się takich samochodów w wersjach podstawowych. Z reguły klient, który po taki samochód przychodzi, wybiera diesla, około 200 koni mechanicznych, z automatyczną skrzynią biegów, koniecznie z reflektorami ksenonowymi. Najczęściej sprzedawaną wersją zapewne będzie Inscription, czyli wersja najbogatsza, ze skórzaną tapicerką oraz licznymi systemami bezpieczeństwa - mówi Stanisław Dojs.

Przedstawiciele Volvo podkreślają, że nowe modele wprowadzone w 2015 roku zmieniają proporcję sprzedawanych modeli. Do tej pory największą popularnością cieszyły się auta z serii 60 i 40. Teraz rośnie zainteresowanie autami większymi i droższymi. To pokazuje tendencję obecną na całym rynku motoryzacyjnym.

- Polska jest rynkiem klientów, którzy są zdecydowani na zakup samochodów z silnikiem diesla. Za granicą sprzedaje się więcej wersji hybrydowych, ponieważ cały system podatkowy w wielu krajach ustawiony jest w ten sposób, by dopłacać bądź też przygotować szereg preferencji dla kierowców takich aut. W Polsce takich preferencji nie ma, więc klienci są pragmatyczni. Wybierają silnik diesla, mocny, który ma pokonywać długie trasy - mówi Stanisław Dojs.

Newseria Biznes
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas