Volkswagen zmienia strategię dotyczącą nowych modeli
Koncern zamierza skupić się na jak najszybszym stworzeniu ekologicznych diesli, a także chce inwestować w gamę pojazdów hybrydowych i elektrycznych.
W wypadku diesli postanowiono o całkowitym i jak najszybszym przejściu na technologie SCR i AdBlue - dotyczy to rynków Europy i Ameryki Północnej. W pojazdach z silnikami wysokoprężnymi będą stosowane jedynie te systemy oczyszczania spalin, które są najlepsze z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. Oby tylko Volkswagen nie robił tego za wszelką cenę.
Standardowa modułowa platforma MQB zostanie mocno rozwinięta. Największy nacisk zostanie położony na auta hybrydowe typu plug-in o jeszcze większym zasięgu, wielkoseryjne samochody elektryczne o zasięgu do 300 km, zastosowanie w pojazdach 48-woltowej instalacji elektrycznej (tzw. łagodne hybrydy) oraz na coraz efektywniejsze silniki Diesla, benzynowe, a także napędzane gazem ziemnym.
Plany zakładają powstanie zestawów konstrukcyjnych, umożliwiających budowę samochodów elektrycznych, z którego korzystać będą mogły marki wchodzące w skład Grupy Volkswagena. Pozwalać mają na tworzenie aut z różnymi rodzajami nadwozia i o zasięgu elektrycznym od 250 do 500 km.
Modelem, który ma stać się orędownikiem nowej strategii marki ma być nowy Phaeton. Zarząd Volkswagena podjął decyzję o zmianach w trwającym już projekcie - według najnowszych założeń flagowa limuzyna marki będzie pojazdem w pełni elektrycznym, oferującym duży zasięg. Auto zostanie wyposażone w "systemy asystujące nowej generacji", a także będzie wyróżniać się "oryginalną stylistyką".