Volkswagen Touareg po liftingu
Lada dzień podczas salonu samochodowego w Pekinie zadebiutuje zmodernizowany Volkswagen Touareg.
Na tej samej imprezie przed czterema laty swoją oficjalną, światową premierę świętowała druga generacja modelu. Volkswagen podkreśla, że to najpopularniejszy SUV klasy premium - od 2002 roku znalazł 720 tys. nabywców, a tylko w ubiegłym roku sprzedał się w liczbie 70 tys. sztuk.
Odnowiony Touareg na oko zmienił się niewiele, ale i nie było takiej potrzeby - konserwatywna stylizacja wyjątkowo dobrze znosi próbę czasu. Designerzy VW dodali dwie srebrne poprzeczki na wlocie powietrza, wymienili wkłady przednich lamp i bardzo subtelnie przestylizowali zderzaki. Przedni prezentuje się bardziej dynamicznie i wydaje się optycznie szerszy, Tylny wzbogacił się o chromowane listwy, podkreślające szlachetne aspiracje modelu (element pakietu Chrome & Style). Nowe są także odcienie nadwozia, wzory felg, wersje kolorystyczne tapicerki oraz aluminiowe wstawki i pokrętła na desce rozdzielczej. Zmieniło się wreszcie rozmieszczenie niektórych przycisków, a biały kolor podświetlenia poszczególnych instrumentów zastąpił czerwony.
Od strony technicznej Touareg po liftingu wyróżnia się zestrojonym na nowo stalowym zawieszeniem, które ma zapewniać zwinniejsze reakcje na komendy kierowcy i wyższy komfort jazdy. Zmiany w aerodynamice karoserii (kształt wlotów powietrza, zmodyfikowane obudowy lusterek), zastosowanie opon o niższych oporach toczenia, systemu start-stop wyłączającego silnik podczas hamowania poniżej prędkości 7 km/h oraz funkcji biegu jałowego realizowanej przez 8-biegowy automat (rozłącza napęd podczas toczenia się bez wciskania pedału gazu; element dostępny w wybranych odmianach silnikowych) przekłada się z kolei na niższe zużycie paliwa - zależnie od wersji, do 6 proc. Jednostki V6 TDI spełniają teraz normę Euro 6.
Przy okazji liftingu zaktualizowano listę wyposażenia Touarega. Jesienią br. system multimedialny RNS 850 będzie oferowany z usługami internetowymi Google: wyszukiwaniem POI, Street View oraz informacjami drogowymi. Wszystkie odmiany z jednostkami TDI będą seryjnie wyposażone w hamulec pokolizyjny, chroniący przed powtórną kolizją, biksenonowe reflektory. Zastosowano także nowe ogumienie, a aktywny tempomat wzbogacił się o funkcję automatycznego hamowania i ruszania w korku oraz system automatycznego hamowania przy niewielkich prędkościach. Na listę opcji trafiła wreszcie przyciemniona tylna szyba, pochłaniająca 90 proc. światła (opcjonalne przyciemnione okna Touarega pochłaniają je w 65 proc.).
Odświeżony Volkswagen Touareg trafi do oferty latem br. Zależnie od rynku, będzie oferowany z benzynowymi jednostkami V6 i V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbodieslami V6 i V8 oraz z napędem hybrydowym (doładowany silnik benzynowy plus elektryczny). W Europie lista dostępnych silników obejmuje warianty 3.0 V6 o mocy 204 i 258 KM (ten drugi jest o 13 KM mocniejszy niż dotychczas) oraz 4.2 V8 o mocy 340 KM, a także wspomnianą, 380-konną hybrydę. Najoszczędniejsza odmiana TDI ma zużywać 6,6 l/100 km.
Każda z europejskich wersji jest standardowo wyposażona w system start-stop, 8-biegowy automat oraz napęd na obie osie 4Motion z mechanizmem różnicowym typu Torsen. Na życzenie, 258-turbodiesel V8 ma być dostępny z pakietem terenowym ze wzmocnionym dyferencjałem, reduktorem i 100-proc. blokadą centralnego mechanizmu różnicowego, który zapewnia zdolność pokonywania wzniesień o nachyleniu 45 stopni (standardowo: 31 stopni).
Volkswagen Touareg
Volkswagen Touareg (2015)
msob