Volkswagen Touareg po liftingu

Lada dzień podczas salonu samochodowego w Pekinie zadebiutuje zmodernizowany Volkswagen Touareg.

Volkswagen Touareg po liftingu
Volkswagen Touareg po liftinguVolkswagen

Na tej samej imprezie przed czterema laty swoją oficjalną, światową premierę świętowała druga generacja modelu. Volkswagen podkreśla, że to najpopularniejszy SUV klasy premium - od 2002 roku znalazł 720 tys. nabywców, a tylko w ubiegłym roku sprzedał się w liczbie 70 tys. sztuk.

Odnowiony Touareg na oko zmienił się niewiele, ale i nie było takiej potrzeby - konserwatywna stylizacja wyjątkowo dobrze znosi próbę czasu. Designerzy VW dodali dwie srebrne poprzeczki na wlocie powietrza, wymienili wkłady przednich lamp i bardzo subtelnie przestylizowali zderzaki. Przedni prezentuje się bardziej dynamicznie i wydaje się optycznie szerszy, Tylny wzbogacił się o chromowane listwy, podkreślające szlachetne aspiracje modelu (element pakietu Chrome & Style). Nowe są także odcienie nadwozia, wzory felg, wersje kolorystyczne tapicerki oraz aluminiowe wstawki i pokrętła na desce rozdzielczej. Zmieniło się wreszcie rozmieszczenie niektórych przycisków, a biały kolor podświetlenia poszczególnych instrumentów zastąpił czerwony.

Od strony technicznej Touareg po liftingu wyróżnia się zestrojonym na nowo stalowym zawieszeniem, które ma zapewniać zwinniejsze reakcje na komendy kierowcy i wyższy komfort jazdy. Zmiany w aerodynamice karoserii (kształt wlotów powietrza, zmodyfikowane obudowy lusterek), zastosowanie opon o niższych oporach toczenia, systemu start-stop wyłączającego silnik podczas hamowania poniżej prędkości 7 km/h oraz funkcji biegu jałowego realizowanej przez 8-biegowy automat (rozłącza napęd podczas toczenia się bez wciskania pedału gazu; element dostępny w wybranych odmianach silnikowych) przekłada się z kolei na niższe zużycie paliwa - zależnie od wersji, do 6 proc. Jednostki V6 TDI spełniają teraz normę Euro 6.

Przy okazji liftingu zaktualizowano listę wyposażenia Touarega. Jesienią br. system multimedialny RNS 850 będzie oferowany z usługami internetowymi Google: wyszukiwaniem POI, Street View oraz informacjami drogowymi. Wszystkie odmiany z jednostkami TDI będą seryjnie wyposażone w hamulec pokolizyjny, chroniący przed powtórną kolizją, biksenonowe reflektory. Zastosowano także nowe ogumienie, a aktywny tempomat wzbogacił się o funkcję automatycznego hamowania i ruszania w korku oraz system automatycznego hamowania przy niewielkich prędkościach. Na listę opcji trafiła wreszcie przyciemniona tylna szyba, pochłaniająca 90 proc. światła (opcjonalne przyciemnione okna Touarega pochłaniają je w 65 proc.).

Odświeżony Volkswagen Touareg trafi do oferty latem br. Zależnie od rynku, będzie oferowany z benzynowymi jednostkami V6 i V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbodieslami V6 i V8 oraz z napędem hybrydowym (doładowany silnik benzynowy plus elektryczny). W Europie lista dostępnych silników obejmuje warianty 3.0 V6 o mocy 204 i 258 KM (ten drugi jest o 13 KM mocniejszy niż dotychczas) oraz 4.2 V8 o mocy 340 KM, a także wspomnianą, 380-konną hybrydę. Najoszczędniejsza odmiana TDI ma zużywać 6,6 l/100 km.

Każda z europejskich wersji jest standardowo wyposażona w system start-stop, 8-biegowy automat oraz napęd na obie osie 4Motion z mechanizmem różnicowym typu Torsen. Na życzenie, 258-turbodiesel V8 ma być dostępny z pakietem terenowym ze wzmocnionym dyferencjałem, reduktorem i 100-proc. blokadą centralnego mechanizmu różnicowego, który zapewnia zdolność pokonywania wzniesień o nachyleniu 45 stopni (standardowo: 31 stopni).

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg (2015)

Volkswagen Touareg (2015)Volkswagen
Volkswagen Touareg (2015)Volkswagen
Volkswagen Touareg (2015)Volkswagen
Volkswagen Touareg (2015)Volkswagen
Volkswagen Touareg (2015)Volkswagen
Volkswagen Touareg (2015)Volkswagen
Volkswagen Touareg (2015)Volkswagen
Volkswagen Touareg (2015)Volkswagen
Volkswagen Touareg (2015)Volkswagen

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas