Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line - test

W klasie SUV cnotą stało się doskonałe prowadzenie na asfalcie. Touareg to auto, któremu wychodzi to wyjątkowo dobrze.

Pakiet R-Line za 16 990 zł obejmuje m.in. sportowe zawieszenie i koła 20''.
Pakiet R-Line za 16 990 zł obejmuje m.in. sportowe zawieszenie i koła 20''.Motor

SUV spod znaku VW zajmuje w swojej klasie takie samo miejsce, jak Golf wśród kompaktów. To gruntownie dopracowany model, który na tej półce cenowej nie ustępuje konkurencji. I choć przykładowo VW Phaetonowi zawsze sporo brakowało do Porsche Panamery, to akurat Touaregowi całkiem blisko do Porsche Cayenne.

Poziom wykończenia wnętrza przerasta wszystkie konstrukcje dalekowschodnie i błyszczy wśród europejskich.Motor

Testowana wersja 3.0 TDI V6 wyposażona została w pakiet R-Line, który dzięki sportowemu zawieszeniu i niskoprofilowym kołom 20-calowym czyni z tego kolosa całkiem sprawnego pożeracza asfaltów. Przechyły nadwozia na szybko pokonywanych zakrętach są niewielkie, a reakcje na ruchy kierownicą szybkie. Jeżeli dodać do tego duży potencjał momentu obrotowego, szybko pracującą skrzynię automatyczną i bardzo sprawne hamulce, to obiektywnie trudno znaleźć istotne wady tego auta. Druga generacja Touarega standardowo pozbawiona jest reduktora i blokad mostów, stąd zdolności terenowe są raczej umiarkowane. Dla bardziej wymagających pozostaje wersja 4XMotion.

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line (czytaj test)

Funkcja obniżania auta dostępna jest z zawieszeniem pneumatycznym (22 tys. zł).Motor
Fotele pokryte Alcantarą i skórą trzymają wyśmienicie i są przy tym wygodne.Motor
W połączeniu z 8-biegową skrzynią 3.0 TDI V6 zapewnia doskonałą dynamikę.Motor
Poziom wykończenia wnętrza przerasta wszystkie konstrukcje dalekowschodnie i błyszczy wśród europejskich.Motor
Bagażnik o pojemności 580 l ma praktyczne uchwyty na drobiazgi.Motor
Pakiet R-Line za 16 990 zł obejmuje m.in. sportowe zawieszenie i koła 20''.Motor
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-LineMotor

Jednak największą zaletą Touarega wydaje się doskonale wykończone wnętrze. Pod tym względem VW nie ustępuje SUV-om klasy premium, jak Audi Q7, BMW X5 czy Mercedes ML. Jednak przy wszystkich swoich zaletach pozostaje on Volkswagenem: autem nie krzykliwym i nie rzucającym się w oczy.

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line (czytaj test)

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-LineMotor
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-LineMotor
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-LineMotor
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-LineMotor
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-LineMotor
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-LineMotor
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-LineMotor
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-LineMotor
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-LineMotor
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-LineMotor
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-LineMotor
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-LineMotor
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-LineMotor

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line - podsumowanie

Do mnóstwa zalet Touarega można doliczyć dość rozsądną cenę - bez pakietu R-Line to 224 tys. zł.

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line: plusy

  • doskonałe wykończenie wnętrza,
  • dynamiczny i stosunkowo oszczędny silnik,
  • szybka skrzynia biegów,
  • dobre trzymanie na zakrętach

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line: minusy

  • przeciętne zdolności terenowe,
  • mały prestiż marki Volkswagen
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2967 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/24
Moc maksymalna
245 KM/3800
Maks. moment obrotowy
550 Nm/1750
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Napęd
4x4
Dług./szer./wys.
478/194/171 cm
Rozstaw osi
290 cm
Masa/ładowność
2153/762 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
580/1640 l
Poj. zbiornika paliwa
85 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna
220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,6 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,4/6,5/7,2
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,9/7,4/8,7
Cena
240 580 zł

Tekst: Marcin Klonowski, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas