Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4Motion - test

Czy uterenowiony Caddy stanowi realną wewnętrzną konkurencję dla Tiguana?

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4Motion
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4MotionMotor
Jakość wykonania tablicy przyrządów jest nieco gorsza niż w samochodach typowo osobowych, jednak funkcjonalność nie budzi zastrzeżeń.Motor

Oprócz typowych SUV-ów Volkswagen rozwija jeszcze rodzinę Cross, czyli samochodów osobowych wzbogaconych o "pakiet terenowy" obejmujący plastikowe poszerzenia błotników i podwyższone zawieszenie. O ile do aut miejskich nie ma to większego sensu, o tyle w przypadku Caddy warto się nad nim zastanowić. Większy prześwit pozwala nie martwić się o uszkodzenie podwozia podczas jazdy po wertepach z pełnym obciążeniem.

Natomiast w testowanej wersji osobowej Cross Caddy to alternatywa dla kompaktowego SUV-a - własności terenowe są podobne, natomiast wnętrze - przestronniejsze i łatwiej dostępne za sprawą przesuwnych drzwi bocznych. Dodajmy jednak, że w pakiecie Cross nie występuje seryjnie napęd na 4 koła - trzeba najpierw wybrać wersję 4Motion, a dopiero później pakiet Cross.

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4Motion

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4Motion (czytaj test)

Skrzynia DSG uprzyjemnia jazdę, ale nie przyczynia się do spadku spalania.Motor
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4MotionMotor
Otwór drzwi przesuwnych ma szerokość 70 cm. To bardzo ułatwia wsiadanie.Motor
Solidny tylny most wygląda jak wzięty z pojazdu wojskowego. Zawieszono go na twardych resorach piórowych.Motor
Jakość wykonania tablicy przyrządów jest nieco gorsza niż w samochodach typowo osobowych, jednak funkcjonalność nie budzi zastrzeżeń.Motor
Producent podaje, że pojemność bagażnika wynosi aż 750-2852 l.Motor

Przyznać trzeba, że Caddy 2.0 TDI jeździ znakomicie i w trasie, i w lekkim terenie, choć bez obciążenia tylne zawieszenie jest niemiłosiernie twarde i auto podskakuje na nierównościach jak piłka. Silnik zaskakuje płynnym rozwijaniem mocy i doskonale współpracuje z sześciobiegową skrzynią DSG. Tyle że Volkswagen każe sobie za to słono płacić. Testowana wersja 2.0 TDI DSG 4Motion została wyceniona aż na 138 700 zł (cena katalogowa). Spalanie na poziomie 9,5 l/100 km też trudno nazwać umiarkowanym. W standardzie znalazły się m.in. podgrzewane fotele przednie i tempomat. Pakiet Cross jest dostępny tylko do samochodów z krótkim rozstawem osi.

Tiguana w takiej samej wersji silnika, skrzyni biegów i napędu można kupić o 6 tys. zł taniej. Caddy jest od niego praktyczniejszy, ale gorzej wykończony.

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4Motion

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4Motion (czytaj test)

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4MotionMotor
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4MotionMotor
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4MotionMotor
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4MotionMotor
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4MotionMotor
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4MotionMotor
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4MotionMotor
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4MotionMotor
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4MotionMotor
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4MotionMotor
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4MotionMotor
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4MotionMotor
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4MotionMotor
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4MotionMotor
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4MotionMotor
Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4MotionMotor

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4Motion - podsumowanie

Gdyby nie wysoka cena, VW Cross Caddy mógłby realnie zagrozić sprzedaży SUV-ów.

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4Motion: plusy

  • wyjątkowo funkcjonalne nadwozie,
  • ogromny bagażnik,
  • skuteczny napęd 4x4,
  • płynnie działająca skrzynia DSG.

Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4Motion: minusy

  • bardzo wysoka cena,
  • twarde tylne zawieszenie,
  • duże zużycie paliwa,
  • brak wersji z długim rozstawem osi.
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
140 KM/4200
Maks. moment obrotowy
320 Nm/1750
Skrzynia biegów
aut./6-bieg.
Napęd
4x4
Dług./szer./wys.
441/180/182 cm
Rozstaw osi
268 cm
Masa/ładowność
1577/703 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
750/2852 l
Poj. zbiornika paliwa
60 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna
183 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,0 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,3/5,9/6,7
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
10,0/8,2/9,1
Cena
138 700 zł

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas