Volkswagen T-Prime Concept GTE

Volkswagen robi kolejny krok na drodze do urozmaicenia oferty pojazdów z napędem alternatywnym. Tylko w Chinach, w najbliższych czterech latach, przybyć ma aż siedem nowych modeli niemieckiej marki z elektrycznym i hybrydowym układem napędowym.

Volkswagen T-Prime Concept GTE
Volkswagen T-Prime Concept GTEInformacja prasowa (moto)

Zapowiedzią zmian jest, prezentowany właśnie na salonie motoryzacyjnym w Pekinie, koncepcyjny Volkswagen T-Prime Concept GTE. Samochód można traktować jako zwiastun nowego, dużego SUVa koncernu z Wolfsburga.

Auto mierzy aż 5,06 m długości, co oznacza, że karoseria jest o 1 cm dłuższa niż w przypadku nieprodukowanego już flagowego Phaetona. Volkswagen T-Prime Concept GTE porusza się na 22-calowych felgach ze stopów lekkich z oponami w rozmiarze 285/40.

W kabinie przewidziano miejsce dla czwórki dorosłych pasażerów - każdy z nich ma do dyspozycji indywidualny fotel. We wnętrzu nie znajdziemy ani jednego klasycznego przycisku. Wszystkimi funkcjami, na wzór kokpitów nowoczesnych samolotów, steruje się z tzw. "szklanego kokpitu". W dotykowe sensory wyposażono nawet wolant kierownicy. Ekran przed oczami kierowcy ma ponad 12 cali, ten zamontowany na konsoli środkowej - aż 15! By umilić podróż pasażerom drugiego rzędu pomiędzy tylnymi fotelami zamontowano kolejny, 9,6-calowy, ekran

Bazą do stworzenia modelu była modułowa platforma MLB wykorzystywana również przez Audi Q7 II generacji i Bentleya Bentaygę. Auto wyposażono w hybrydowy (typu plug in) układ napędowy wszystkich kół. Głównym źródłem mocy jest benzynowy, turbodoładowany, czterocylindrowy silnik 2,0 l rozwijający 248 KM i 370 Nm.

Jednostka wspomagana jest elektrycznym silnikiem trakcyjnym o mocy 134 KM. Sumaryczna moc to 381 KM i aż 700 Nm. W układzie przeniesienia napędu (na 4 koła) zastosowano ośmiostopniową, automatyczna skrzynię biegów.

Volkswagen T-Prime Concept GTEInformacja prasowa (moto)

Wykorzystując samą tylko energię zgromadzoną w akumulatorach o pojemności 14,1 kWh pojazd pokonać może dystans do 50 km. Pełne ładowanie, w zależności od zastosowanej ładowarki, trwać może od 2,5 do 8 godzin.

Volkswagen T-Prime Concept GTEInformacja prasowa (moto)

Przy okazji światowej premiery modelu T-Prime Concept GTE Volkswagen zapowiedział, że w najbliższym czasie w Chinach powstanie też nowe centrum stylistyczne marki.

Volkswagen T-Prime Concept GTEInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas