Volkswagen Passat GTE wyceniony w Polsce
Do gamy zmodernizowanego Passata dołącza właśnie hybrydowa wersja plug-in. Jak łatwo się domyślić, tanio nie jest.
Z zewnątrz hybrydowy Passat GTE wyróżnia się m.in. charakterystycznymi w kształcie światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED i umieszczonymi nisko w narożnikach zderzaka, niebieskimi zaciskami hamulcowymi, dedykowanymi alufelgami o średnicy 17 cali oraz logiem GTE przy przednich słupkach.
We wnętrzu Passata GTE standardowo znajdują się system nawigacji satelitarnej, trzystrefowa klimatyzacja, fotele pokryte tapicerką z niebieskimi elementami,, kabel do ładowania prądem zmiennym AC ze stacji ładującej oraz pakiet systemów bezpieczeństwa, w tym adaptacyjny tempomat z radarem.
Passat GTE napędzany jest niezmienionym układem hybrydowym plug-in o mocy 218 KM, który składa się z benzynowego silnika 1.4 TSI (156 KM) oraz motoru elektrycznego (115 KM), które wspólnie mogą wygenerować 218 KM. Moc trafia na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni DSG. Przy okazji modernizacji zwiększono za to pojemność baterii, która wynosi 13 kWh (więcej o 31 procent). Dzięki temu wersja sedan przejedzie do 59 km na samym prądzie, a kombi do 56 km (mierzone według normy WLTP). Korzystając ze standardowej sieci 230 V akumulator można naładować do pełna w ciągu 6 h i 15 min. Używając tzw. wallboxa lub korzystając ze stacji ładowania prądem 360 V i opcjonalnego przewodu prądu zmiennego o mocy 3,6 kW czas ten skraca się do czterech godzin.
W Polsce ceny Volkswagena Passata GTE zaczynają się od 169 990 złotych.