Volkswagen Multivan teraz także z dieslem
Niedawno zaprezentowany Multivan to, wbrew automatycznym skojarzeniom, zupełnie nowy model. Powstały na "osobówkowej" platformie MQB, odcina się od swojego poprzednika o dostawczych korzeniach. Na szczęście nie oznacza to, że z gamy znika silnik Diesla, choć dołącza on do oferty z małym poślizgiem.
Wysokoprężny Volkswagen Multivan korzysta z doskonale znanego silnika 2.0 TDI o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym, wynoszącym 360 Nm. Standardowo łączony jest on z 7-biegową przekładnią DSG (Multivan nie jest i nie będzie dostępny z "manualem"). Producent nie podaje w ile auto przyspiesza do 100 km/h, ale wiemy, że jego prędkość maksymalna to 190 km/h, natomiast średnie spalanie ma wynosić 6,5 l/100 km.
Samochód dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia, a jego ceny zaczynają się od 221 769 zł (brutto) za wersję krótszą oraz 229 272 zł za dłuższą. Standardowe wyposażenie obejmuje między innymi:
- 16-calowe felgi aluminiowe
- reflektory LED
- cyfrowe zegary
- radio z ekranem 10 cali
- 3-strefową klimatyzację automatyczną
- asystenta pasa ruchu
- system awaryjnego hamowania
Volkswagen Multivan - pierwsza jazda
Diesel to czwarta odmiana silnikowa nowego Volkswagena Multivana. Oprócz 2.0 TDI klienci mają do wyboru:
- 1.5 TSI 150 KM (205 656 zł)
- 2.0 TSI 204 KM (225 115 zł)
- eHybrid 218 KM (248 608 zł)
W późniejszym terminie do gamy dołączy także 204-konna wersja silnika 2.0 TDI. Natomiast w 2024 roku pojawi się nowa generacja układu hybrydowego (opartego o silnik 1.5 TSI), która dostępna będzie w wariancie z napędem na wszystkie koła, wykorzystującym dodatkowy silnik elektryczny. Dodajmy, że Volkswagen nie planuje wprowadzenia Multivana z klasycznym 4x4.
***