​Volkswagen Media Day - elektromobilność w centrum uwagi

Podczas Volkswagen Media Day producent podzielił się informacjami dotyczącymi kilku istotnych aspektów polityki firmy, głównie z dziedziny elektromobilności.

Volkswagen cieszy się niezmiennie popularnością polskich klientów. Widać to zwłaszcza w kwestii pojazdów elektrycznych. Okazuje się, że producent znalazł się na drugim miejscu pod względem ilości nowo zarejestrowanych pojazdów w Polsce. Ustępuje jedynie Tesli.

Ciekawym aspektem jest również kwestia doposażania pojazdów przy zakupie. Statystycznie klienci wybierający model ID.3 dopłacają ok. 18 tys. złotych przy wyborze dodatkowych opcji. W przypadku modelu ID. 4 kwota jest jeszcze wyższa. Przeciętny nabywca wydaje dodatkowo 32 tys. złotych.

Reklama

Przy okazji konferencji poruszona została również kwestia elektryfikacji flot, która ma być szansą na większą promocję elektromobilności wśród społeczeństwa. Ostatnio Tauron otrzymał pierwszą transzę, 10 z zaplanowanych 15 egzemplarzy modelu ID.3. W 2018 roku we flocie energetycznej spółki jeździło pięć sztuk e-Golfa.

Przy okazji producent wspomniał również o działalności InsightOut Lab, czyli biura analiz oraz badań, skupiające się głównie na samochodach elektrycznych. Publikuje ono od kwietnia 2020 roku raporty o stanie wiedzy Polaków na temat samochodów elektrycznych.

- Z wiedzą ankietowanych o szczegółowych zagadnieniach związanych z elektromobilnością jest różnie. Przykładowo, wyraźnie zaniżają oni zasięgi, którymi dysponują obecnie auta elektryczne. Tymczasem użytkownicy BEV nie narzekają na zasięgi i w większości wyjeżdżają w długie, wakacyjne trasy. Wyniki naszych badań znajdują się na naszej stronie internetowej, a od lutego 2022 r. będziemy tam publikować również coroczne podsumowania najważniejszych danych - powiedział Mariusz Pleban, dyrektor InsightOut Lab.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen | auta elektryczne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy