Volkswagen ID. XTREME – prototyp elektrycznej terenówki
Podczas imprezy ID. Treffen w Szwajcarii, Volkswagen zaprezentował koncepcyjny samochód terenowy na bazie elektrycznego modelu ID.4 GTX. Prototyp jest napędzany dwoma silnikami o łącznej mocy 387 KM i jest obecnie najmocniejszym modelem w rodzinie ID.
Podczas ID. Treffen - specjalnego wydarzenia zorganizowanego dla entuzjastów elektromobilności - Volkswagen postanowił zaskoczyć fanów bezemisyjnych pojazdów i zaprezentował prototyp elektrycznego auta terenowego o nazwie ID. XTREME. Nazwa konceptu oznacza "maksimum emocji i możliwość przeżycia przygody", a sam samochód ma wyróżniać się surowym wyglądem i dużą mocą.
ID. XTREME bazuje na seryjnym modelu ID.4 GTX
Bazą do stworzenia ID. XTREME był model ID.4 GTX. Terenowy elektryk został wyposażony w dwusilnikowy układ napędowy, który może pochwalić się łączną mocą systemową 387 KM - to o 30 procent więcej niż we wspomnianym ID.4 GTX.
Na jego terenowe możliwości wpływają m.in. 18-calowe felgi z terenowymi oponami oraz podwyższone podwozie. Volkswagen zdecydował się także na modyfikacje przedniego zderzaka oraz zastosowanie szerszych o 50 mm nadkoli, wykonanych metodą druku 3D. Bagażnik dachowy z dodatkowymi światłami LED oraz aluminiowa płyta pod podwoziem sprawiają, że pojazd ma sobie poradzić nawet w trudnych warunkach.
We wnętrzu samochód zwraca uwagę szeregiem charakterystycznych elementów, m.in. licznymi wstawkami z alcantary, zmodyfikowanymi fotelami czy kontrastowymi elementami w kolorze pomarańczowym. Również pod względem akustycznym ID. XTREME ma do zaoferowania coś specjalnego: odgłosy jazdy zostały opracowane wspólnie z działem designu Volkswagena specjalnie dla tego prototypu.
Czy ID. XTREME kiedykolwiek powstanie?
Czy terenowy elektryk kiedykolwiek trafi do produkcji? Na ten moment trudno wnioskować. Silke Bagschik - szefowa linii produktowej MEB - twierdzi jednak, że o przyszłości konceptu zdecydują reakcje fanów. Wszystko zatem możliwe.
***