Volkswagen Golf GTI Cabriolet został zmodernizowany
Bazujący na poprzedniej generacji Golfa kabriolet doczekał się garści zmian, które mają przedłużyć życie tego modelu.
Ostatnia inkarnacja Volkswagena Golfa z otwartym nadwoziem bazuje na VI generacji tego popularnego kompaktu. Obecna jest ona na rynku od 2011 roku, co okazało się o tyle niefortunne, że już rok później zadebiutował Golf VII. Volkswagen stara się więc sprawić, aby model ten nie wydawał się przestarzały.
Golf GTI Cabriolet otrzymał szereg zmian - z zewnątrz są to nowe zderzaki, grill o strukturze plastra miodu i z czerwoną obwódką, a także poszerzone progi, lakierowany na czarno dyfuzor oraz nowe wzory alufelg.
Z kolei w środku znajdziemy nową kierownicę (taką samą jak w GTI VII), a system multimedialny (ekran 5 lub 6,5 cala) jest taki sam, jaki znajdziemy w nowych modelach koncernu Volkswagena.
Zmiany pojawiły się także pod maską - 210-konny silnik 2.0 TSI został zastąpiony jednostką o mocy 220 KM, znaną z Golfa VII GTI. Ważniejszą, niż przyrost mocy, zmianą jest tu większy moment obrotowy, który wzrósł z 280 do 350 Nm. Pozwoliło to skrócić czas przyspieszenia do 100 km/h z 7,3 do 6,9 s.
Samochód seryjnie otrzymał zautomatyzowaną przekładnię DSG, elektroniczną "szperę" (XDS), a także adaptacyjne zawieszenie DCC.
Odświeżony Golf GTI Cabriolet jest już dostępny w niemieckich salonach (w Polsce Golf Cabriolet nie jest dostępny) w zaskakująco wysokiej cenie - 37 075 euro. To aż o 8 tys. euro więcej, od GTI w wersji hatchback i jedynie 2 tys. euro mniej, od wersji R.