Volkswagen e-Golf - zasilany elektronami

Obok odmiany GTD podczas targów w Genewie zadebiutuje Golf w wersji elektrycznej.

Masa e-Golfa wzrosła w porównaniu do odmiany benzynowej o 205 kg, głównie za sprawą baterii.
Masa e-Golfa wzrosła w porównaniu do odmiany benzynowej o 205 kg, głównie za sprawą baterii.Volkswagen

Do jego napędu służy silnik elektryczny o mocy 115 KM i 270 Nm momentu obrotowego. Volkswagen e-Golf rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 11,8 s i może osiągnąć maksymalną prędkość 135 km/h.

Silnik elektryczny czerpie energię z akumulatorów litowo-jonowych umieszczonych pod tylną kanapą. Zapewniają one zasięg do 175 km, a ich pełne naładowanie z domowego gniazdka zajmuje około 5 godzin.

Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-GolfVolkswagen
Volkswagen e-GolfVolkswagen
Volkswagen e-GolfVolkswagen
Volkswagen e-GolfVolkswagen
Volkswagen e-GolfVolkswagen
Volkswagen e-GolfVolkswagen

Elektryczny kompakt może poruszać się w trzech trybach - Normal, Eco oraz Range. W trybie Eco moc silnika spada do 95 KM, a prędkość maksymalna zostaje ograniczona do 120 km/h. W trybie Range, pozwalającym dodatkowo zwiększyć zasięg, e-Golf wyłącza klimatyzację i osiąga już tylko 95 km/h.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas