Volkswagen będzie miał nowe logo!

Jednym z powodów zmiany u steru koncernu Volkswagena miał być sceptycyzm Matthiasa Müllera dotyczący elektromobilności. Nowy prezes - Herbert Diess - wykazuje się na tym polu większym optymizmem. Jednym z wyznaczników elektrycznej rewolucji ma być nowe logo niemieckiego koncernu.

Wszystkie zmiany to pokłosie afery spalinowej
Wszystkie zmiany to pokłosie afery spalinowejGetty Images

Jochen Sengpiehl, szef marketingu Volkswagena, zdradził, że nowy znak firmowy marki pojawić ma się w przyszłym roku. Zaprezentowanie nowego logotypu pomóc ma w promocji nowych samochodów elektrycznych. Niemcy liczą też na odbudowę wizerunku nadszarpniętego aferą dieselgate.

Sengpiehl zdradził, że nowe logo zobaczymy nie tylko na samochodach. Znak opracowywany jest również w celu "optymalizacji" wykorzystania go w nowych środkach przekazu, jak chociażby media społecznościowe.

Ostatniej zmiany znaku firmowego Volkswagen doczekał się w 2012 roku. Logo marki zyskało wówczas większą głębię. W ostatnim czasie odchodzi się jednak od tego typu rozwiązań. Uproszczenie logotypu pozwala bowiem na lepsze eksponowanie go w mediach elektronicznych.

Niemcy przygotowują się obecnie do, zakrojonej na szeroką skalę, elektronicznej ofensywy marketingowej. Koncern zaprasza właśnie agencje reklamowe z całego świata do przygotowania "kreatywnych" form reklamy.

Przypominamy, że elektryczna rewolucja Volkswagena rozpocząć ma się na dobre w 2020 roku, gdy w salonach pojawi się produkcyjna wersja hatchbacka z nowej rodziny I.D. Wkrótce ofertę uzupełnić mają również elektryczny suv, minivan i sedan.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas