ViaToll naliczał podwójne opłaty. Prezes przeprasza
Uwaga, kierowcy ciężarówek. Elektroniczny system opłat za drogi rzeczywiście mógł niewłaściwie naliczyć wam opłaty - przyznała wreszcie firma Kapsch.
Dotychczas operator tłumaczył, że kilkukrotne naliczanie tych samych opłat widniało tylko w systemie informacyjnym, ale pieniądze nie zostały pobrane z kont.
Firma twierdzi, że cały czas weryfikuje błędy powstałe podczas przenoszenia danych, ale to kierowcy muszą zgłaszać reklamacje. Reporter RMF FM ustalił też, że ci, którzy jako pierwsi zauważyli, że coś z naliczaniem jest nie tak i wysłali reklamacje, odpowiedzi wciąż się nie doczekali.
Przypomnijmy - system nie tylko wskazywał kilkakrotne przejeżdżanie pod tą samą bramką w tym samym momencie, ale także naliczał za nie opłaty. Firma przyznała się do tego dopiero teraz, po kilku tygodniach.
- Przy milionie 200 tys. transakcji dziennie mogło się zdarzyć, że tego typu informacja została jednak przekazana do systemu rozliczeniowego - tłumaczy Marek Cywińskiz Kapsch i przeprasza kierowców za zamieszanie. A ci, niestety, skazani są na składanie informacji poprzez niezbyt sprawnie działające biuro obsługi klienta.