Vany jeszcze nie umarły. Te sprzedają się najlepiej
Od lat producenci samochodów obserwują zjawisko odwracania się nabywców od aut segmentu MPV. Minivany ustępują pola cieszącym się rosnącą popularnością suvom. Nie oznacza to jednak, że na minivanach nie da się już zarobić. Które z nich, w skali świata, cieszyły się największą popularnością w 2017 roku?
Nabywcy ze Starego Kontynentu mogą być w szoku. Na listę 10 najpopularniejszych pojazdów klasy MPV nie trafił ani jeden model europejskiej produkcji. Co więcej, dwa czołowe miejsca zajęli producenci z Chin.
Najpopularniejszym minivanem ubiegłego roku okazał się być, zupełnie nieznany w Europie, chiński Wuling Hongguang. Producent, będący częścią koncernu SAIC Motor (blisko spokrewnionego z GM), dostarczył nabywcom nieco ponad 532 tys. egzemplarzy tego modelu.
Drugie miejsce zajmuje chiński Bajoun 730, który również produkowany jest przez markę związaną z koncernem SAIC Motor. Ubiegłoroczna sprzedaż tego modelu zamknęła się liczbą 275,5 tys. egzemplarzy.
Dopiero na trzecim miejscu znalazła się, rozpoznawalna również w Europie, Honda Odyssey, na którą zdecydowało się w zeszłym roku nieco ponad 201 tys. nabywców (spadek o blisko 7 proc.).
Hondzie udało się pokonać, sklasyfikowaną na 4. pozycji zestawienia, Toyotę Innova. Wynik 187 tys. dostarczonych egzemplarzy oznacza wzrost zainteresowania tym modelem o przeszło 6 proc.
Czołową piątkę najpopularniejszych na świecie minivanów zamyka amerykańska ikona - Dodge Grand Caravan. Na synonim amerykańskiego vana zdecydowało się w ubiegłym roku blisko 174 tys. nabywców (- 3,3 proc.).
Najpopularniejszym małym vanem na świecie był w ubiegłym roku Nissan Note. Niemal 169 tys. sprzedanych egzemplarzy zapewniło mu 7. pozycję w rankingu.
Warto dodać, że wśród producentów minivanów całkiem nieźle radzą sobie Koreańczycy. Na 8. miejscu zestawienia - z wynikiem blisko 160 tys. egzemplarzy - sklasyfikowano popularną również w Europie Kię Soul.
PR