Ustawy na biurku Prezydenta. Ekspert grzmi: "Polska utraci swoje know-how"

Korek samochodowy na autostradzie, liczne pojazdy w jednym kierunku stoją w zatorze, podczas gdy przeciwległa nitka drogi jest niemal pusta. Wzdłuż autostrady ustawione są ekrany dźwiękochłonne, wokół znajdują się tereny zielone.
Przyszłość samochodów zautomatyzowanych w Polsce jest teraz w rękach PrezydentaŁukasz Szczepański Reporter

W skrócie

  • Nowelizacje ustaw związanych z ruchem drogowym umożliwią testy pojazdów zautomatyzowanych na polskich drogach publicznych.
  • Eksperci podkreślają, że brak regulacji prawnych grozi odpływem technologii i specjalistów za granicę.
  • Nowe przepisy przewidują także uproszczoną rejestrację profesjonalną oraz cyfrowe uzyskiwanie zezwoleń EKMT dla firm transportowych.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Ekspert mówi jasno - regulacje dotyczące pojazdów zautomatyzowanych są konieczne

Specjaliści zatrudnieni w motoryzacyjnych firmach technologicznych ściśle współpracują np. z Politechniką Krakowską i Akademią Górniczo-Hutniczą, a część z nich prowadzi tam nawet zajęcia. W ten sposób następuje przepływ najnowszej wiedzy technicznej z przemysłu do szkolnictwa wyższego, a absolwenci wchodzą na rynek pracy z poszukiwanymi przez pracodawców kompetencjami. Brak ustawy spowoduje ucieczkę szeroko pojętego know-how za granicę
Okazało się, że [przepisy] są korzystniejsze nie tylko w Niemczech i Czechach, ale również na Słowacji i Węgrzech. Już teraz docierają do nas informacje, że firmy w Polsce dostają z tych krajów propozycje przeniesienia swoich centrów, a wszystko to jest poparte obietnicami udzielenia dodatkowej pomocy publicznej. Obawiam się, że jeśli firmy motoryzacyjne uznają, że Polsce nie zależy na rozwoju motoryzacji, skorzystają z tych propozycji

Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym i Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych dotyczy nie tylko pojazdów zautomatyzowanych

Druga próba przekonania Prezydenta. Wcześniejszą ustawę Nawrocki zawetował

Zobacz również:

    Nowy Volkswagen T-Roc po ośmiu latach. Większy i z bogatą paletą napędówINTERIA.PL