Ładowanie elektrycznej ciężarówki, praca czy przerwa? Zależy od kraju

Ciężarówka jadąca po otwartej drodze o zachodzie słońca z pięknie oświetlonym niebem w tle. To prosta i spokojna scena przedstawiająca transport w zmieniającej się porze dnia.
Rozwój elektromobilności stawia nowe wyzwania przed prawodawcami. Kwestia pracy i odpoczynku podczas ładowania ciężarówek nie została uregulowanaa123 rf123RF/PICSEL

W skrócie

  • Ładowanie elektrycznej ciężarówki nie jest jednoznacznie zdefiniowane w przepisach jako praca lub odpoczynek, a decyzja zależy od okoliczności i kraju.
  • W Polsce kwalifikacja czasu ładowania zależy od indywidualnej oceny inspektora i wywiadu z kierowcą.
  • W Niemczech czynności związane z obsługą ładowania traktuje się jako pracę, a bierne oczekiwanie jako odpoczynek.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Kierowca wysłał zapytanie do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego

Każda kontrola drogowa rozpatrywana jest przez inspektora w sposób indywidualny ze względu na swój charakter. Analiza okoliczności wymaga rozpoznania i ustalenia czy kierowca swobodnie dysponował swoim czasem, czy był zaangażowany w wykonywanie „innych czynności”. Z praktycznego punktu widzenia to rozmowa oraz wywiad z kierowcą jest kluczowa w podjęciu przez inspektora decyzji o odpowiednim zakwalifikowaniu danej aktywności kierowcy. W związku z ciągłym rozwojem w zakresie pojazdów elektrycznych oraz stałą potrzebą ich ładowania, nadmienić należy, że wytyczne CORTE są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa i mogą być wykorzystywane przez organ kontrolny Inspekcji Transportu Drogowego.

Czy ładowanie ciężarówki wlicza się do czasu pracy? Odpowiedź z Niemiec

Zobacz również:

    Czy pracujemy, czy odpoczywamy podczas ładowania ciężarówki zależy więc od tego, gzie to robimy

    Baic 5 z LPG za 1 zł. Polacy znów pokochali nowe auta na gazINTERIA.PL