Urzędnik się pomylił, kierowca cierpi. 100 tys. aut nie przeszło tak przeglądu

W ubiegłym roku co 42. samochód kończył badanie z wynikiem negatywnym
W ubiegłym roku co 42. samochód kończył badanie z wynikiem negatywnymPIOTR JEDZURA/REPORTEREast News

Spis treści:

  1. Ile badań technicznych przeprowadzono w 2022 roku w Polsce?
  2. Ile pojazdów nie zaliczyło przeglądu za pierwszym razem?
  3. Polskie auta osiem razy lepsze niż niemieckie
  4. Badania techniczne to fikcja? Problemów jest kilka
  5. Z tych powodów polskie auta oblewają badania techniczne. Polacy nie potrafią wymieniać żarówek?
  6. Oblany przegląd przez bałagan w cepiku?
  7. Co najczęściej psuje się w polskich autach?

Ile badań technicznych przeprowadzono w 2022 roku w Polsce?

  • badań okresowych (w sumie wykonano 19 662 348 takie badania),
  • badań dodatkowych (w sumie wykonano 498 311 takich badań),
  • badań co do zgodności z warunkami technicznymi (przeprowadzono 9551 takich badań),
  • badań polegających na ponownym sprawdzeniu usterek (przeprowadzono 331 506 takich badań),
  • odczycie wskazań drogomierza po wymianie (wykonano 47 980 takich badań). 

Ile pojazdów nie zaliczyło przeglądu za pierwszym razem?

badania technicznego pojazdu polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów, w którym stwierdzono usterki, dokonuje się w zakresie ich usunięcia, jeżeli w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia badania sprawdzenia dokonuje stacja, w której te usterki stwierdzono.
  • 483 437 badań okresowych,
  • 3 416 badań dodatkowych,
  • 1 618 badań polegających na ponownym sprawdzeniu usterek,
  • 14 badań technicznych po wymianie drogomierza.

Polskie auta osiem razy lepsze niż niemieckie

Zobacz również:

Średni wiek samochodu w Niemczech przekroczył 10 lat. Jeden na pięć skontrolowanych samochodów nie zaliczył obowiązkowego badania technicznego
Wiadomości

Niemcy jeżdżą coraz starszymi autami. Pękła psychologiczna bariera

Paweł Rygas
Paweł Rygas

    Badania techniczne to fikcja? Problemów jest kilka

    Zobacz również:

    Przegląd techniczny samochodu osobowego powinien kosztować 150 zł?
    Wiadomości

    Nowe badanie techniczne za 150 zł? Diagności wyjdą na ulice Warszawy

    Paweł Rygas
    Paweł Rygas

      Z tych powodów polskie auta oblewają badania techniczne. Polacy nie potrafią wymieniać żarówek?

      Oblany przegląd przez bałagan w cepiku?

      Co najczęściej psuje się w polskich autach?

      • brak światła, źródła światła lub jego uszkodzenie - 81 563 przypadki,
      • uszkodzone źródło światła (złożone źródło światła) - 79 299 przypadków,
      • nieprawidłowa zbieżność - 68 847 przypadków, 
      • brak lub znaczące uszkodzenie osłon gumowych - 66 013 przypadków,
      • nadmierne uszkodzenie sworzni wahaczy - 62 496 przypadków,
      • brak, obluzowanie lub nadmierne skorodowanie części - 57 690 przypadków,
      • zbyt mała siła hamowania na jednym kole - 54 095 przypadków. 
      Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?