UOKiK wziął się za parkingi przy szpitalach i marketach. Wysoka kara

Paweł Rygas

Oprac.: Paweł Rygas

UOKiK nałożyła ponad 822 tys. zł kary na ogólnopolskiego operatora parkingów - firmę APCOA Parking Polska
UOKiK nałożyła ponad 822 tys. zł kary na ogólnopolskiego operatora parkingów - firmę APCOA Parking PolskaWojciech Stróżyk /Reporter East News

822 tys. karych od UOKiK dla APCOA Parking Polska

  • przy szpitalach,
  • biurowcach,
  • hotelach,
  • dyskontach,
  • supermarketach,
  • centrach handlowych.
APCOA Parking Polska ograniczała konsumentom sposoby składania reklamacji, dopuszczając tylko dwa rodzaje zgłoszeń: poprzez formularz na stronie internetowej lub listownie na adres siedziby - informuje UOKiK.

APCOA wprowadzało kierowców w błąd. Sroga kara od UOKiK

Biletomaty znikają z parkingów. To efekt kary od UOKiK?

  • ATPark z Jaworza,
  • Europark z Warszawy.

Kierowco - nie daj się zastraszyć. Prawa konsumenta a płatne parkingi

  • od 1 stycznia czas w jakim przedsiębiorca musi udzielić odpowiedzi na reklamację wynosi 14 dni. Po tym okresie reklamacja uznana jest za zasadną,
  • przepisy nie precyzują formy złożenia reklamacji. Można to zrobić np. za pomocą udostępnionego formularza, listownie na adres siedziby, mailowo czy osobiście. Przedsiębiorca ma obowiązek uwzględnić każdy rodzaj zgłoszenia, który do niego wpłynął.
  • Wjeżdżając na parking powinieneś wiedzieć ile zapłacisz za usługę parkowania, cena powinna być uwidoczniona w sposób jednoznaczny i niebudzący wątpliwości.
Zmiany w punktach karnych, najmocniejsze w historii BMW. Moto flesz odc. 86