Ulubione samochody kobiet. Zgadzasz się z tym wyborem?

Polki stanowią stale rosnącą grupę użytkowników dróg w naszym kraju. Nic zatem dziwnego, że producenci samochodów coraz częściej biorą pod uwagę preferencje żeńskiej części populacji kierowców.

Fiat 500 CC
Fiat 500 CCInformacja prasowa (moto)

Na co kobiety zwracają uwagę przy wyborze auta i które modele uważają za najbardziej atrakcyjne?

Obecnie przedstawicielki płci żeńskiej stanowią ponad jedną trzecią polskich kierowców. Liczba kobiet i mężczyzn młodego pokolenia na drodze powoli wyrównuje się - według raportu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, dziewczyny w wieku 18-24 stanowiły 42 proc. osób posiadających prawo jazdy. Co więcej - jak wynika z badań, liczba kobiet na polskich drogach rośnie szybciej niż liczba mężczyzn, niezależnie od grupy wiekowej.

- Producenci samochodów doceniają potencjał, jaki tkwi w tej nowej i szybko rosnącej grupie klientów. Na rynku pojawia się coraz więcej modeli tworzonych z myślą o gustach i potrzebach płci pięknej - mówi Marcin Świć, dyrektor serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro. - Dla kobiet estetyka wciąż ma większe znaczenie niż w przypadku mężczyzn, jednak wygląd przestaje być głównym czynnikiem decyzyjnym. Wybór zależy ściśle od funkcji, jaką auto ma pełnić. Dlatego coraz bardziej liczy się funkcjonalność wnętrza i komfort jazdy. Wiedza na temat samochodów wśród kobiet będzie rosła i już wkrótce ich decyzje podyktowane będą w większym stopniu jakością kojarzoną z marką oraz ekonomią jazdy czy mocą silnika.

Panie traktują samochód jako narzędzie ułatwiające codzienne życie, dlatego to, jaki rodzaj czterokołowca wybiorą, świadczy w dużym stopniu o roli, jaką maszyna pełni na co dzień. Inny model wybierze studentka, inny biznesmenka, a inny mama dwójki małych urwisów. Eksperci serwisu motogielda.interia.pl sprawdzają, jakie modele oferuje rynek dla każdej z tych grup oraz ile kosztują wymarzone cztery kółka dla kobiet na rynku wtórnym.

Małe, zwinne i ładne

Młode kobiety, które pracują lub uczą się w dużych miastach, planujące zakup swojego pierwszego wymarzonego auta, będą szukać maszyny o kobiecych kształtach, która dobrze się prezentuje dzięki nowoczesnemu i niebanalnemu designowi. Ważne są też małe gabaryty, żeby sprawnie poruszać się po ulicach miejskiej dżungli oraz łatwo parkować.

Wybór w tej kategorii samochodów jest dość spory, ale nasze główne typy to mini cooper oraz absolutny hit ostatnich lat - okrzyknięty najpiękniejszym i najbardziej seksownym samochodem na świecie - Fiat 500. 5-6-letniego mini w serwisie motogielda.interia.pl znaleźć można już za około 25 tys. zł. Za 20 tysięcy natomiast możemy stać się posiadaczkami 3-letniego fiata z silnikiem diesla.

Informacja prasowa (moto)

Kobiety pokochają ponadto najnowszą propozycję renault - twingo miss sixty. To, co go wyróżnia, to z pewnością elegancka sylwetka, oryginalne wzornictwo i ekskluzywne wyposażenie, a także wnętrze zaprojektowane z myślą o potrzebach kobiet. Na motogielda.interia.pl znaleźliśmy nowy model w cenie 37,2 tys. zł.

Dużo tańszą propozycją będzie kobiecy ford ka. Model, od wprowadzenia na rynek w połowie lat 90., zachwycał swoją oryginalną, bardzo pogodną - często określaną jako "zawadiacka" - stylistyką. Rocznik 2004 dostępny jest już za około 9-10 tys. zł. Nissan micra to kolejne auto idealne do jazdy miejskiej. Oprócz ciekawego designu, jego zaletą jest duża, jak na tak mały samochód, dynamika jazdy oraz mała awaryjność. W serwisie motogielda.interia.pl znaleźliśmy 6-latka za 12,5 tys. zł, ale rocznik 2002 można znaleźć już za 9 tys. zł.

Doskonale znana i lubiana w gronie kobiet-kierowców jest również toyota yaris. To zwrotne i dynamiczne auto z wyjątkowo oszczędnym silnikiem, dzięki czemu sprawdza się również podczas dalszych wypadów poza miasto. Ceny 9-letnich modeli z silnikiem benzynowym 1.0 zaczynają się od 10 tys. zł. Ten sam rocznik diesla to koszt minimum 13-14 tys. zł.

Elegancki szyk

Polskie kobiety sukcesu widzą siebie coraz częściej w drogich limuzynach lub luksusowych sportowych autach o niesamowitych osiągach. Prym w tej kategorii wiedzie elegancki jaguar XF o drapieżnej sylwetce dzikiego kota, wybrany przez dziennikarki z całego świata Kobiecym Samochodem Roku 2010.

Informacja prasowa (moto)

Z analizy ofert serwisu motogielda.interia.pl wynika, że za tej klasy wóz zapłacimy minimum 128 tys. zł. Jeszcze droższy okazuje się audi TTS, zwycięzca w kategorii samochodów sportowych. To auto idealne dla miłośniczek dynamicznej jazdy - jego serce bije z mocą 272 koni mechanicznych, co daje niezłe przyspieszenie przy niskim jak na tego typu samochód spalaniu. Wersja kabrio z 2009 roku na internetowej giełdzie motoryzacyjnej dostępna jest za około 151 tys. zł.

Praktyka przede wszystkim

Mamy stawiają na duże i solidne wozy rodzinne typu combi, VAN albo SUV, którymi zawiozą dzieci do szkoły, przywiozą duże zakupy i wyjadą całą rodziną na wakacje. Dlatego zwracają uwagę przede wszystkim na praktyczne aspekty posiadania danego modelu. W poszukiwaniu idealnego wozu zwrócą uwagę na takie elementy, jak komfort jazdy, przestronność, wielofunkcyjność oraz troska o bezpieczeństwo.

Informacja prasowa (moto)

Te cechy posiada z pewnością peugeot 3008, wybrany w plebiscycie motoryzacyjnym "Twojego Stylu" kobiecym samochodem roku 2009 w kategorii aut rodzinnych. Koszt zakupu nowego modelu za pośrednictwem serwisu motogielda.interia.pl to 65 tys. zł. 2-letniego "francuza" nabyć można już za 48,5 tys. zł.

Nieco większym obciążeniem dla budżetu domowego będzie Hyundai IX35. Jednak wygoda i przestronność wnętrza oraz bagażnik o pojemności 465 litrów, czyni model równie ciekawym rozwiązaniem dla rodziny 2+2. Opływowa linia czyni z tego nieco wyrośniętego samochodu całkiem przyjemne w wyglądzie auto, a stylistyka wnętrza sprawia, że każda kobieta będzie się dobrze w nim czuła. Ceny tegorocznego modelu z silnikiem benzynowym w wersji Classic, oferowanego na sprzedaż w serwisie motogielda.interia.pl, zaczynają się od 71 tys. zł. Roczny diesel z automatyczną skrzynią biegów, napędem na cztery koła, wyposażony dodatkowo m.in. w tempomat, stabilizator toru jazdy oraz czujnik parkowania to już koszt około 100 tys. zł.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas