Udany debiutancki sezon Toyoty GR Supry GT4

W mniej niż pięć miesięcy Toyota GR Supra GT4 wyrobiła sobie markę w świecie wyścigów samochodowych. Najmłodsze dziecko Toyota Gazoo Racing Europe wzięło udział w 84 wyścigach, w 25 z nich dojechało na podium, a 11 wygrało. Mało? Duet Wilfried Cazalbon/Caesar Gazeau wyjeździł mistrzostwo FFSA GT – GT4 France w klasie Am.

Zbudowana w oparciu o GR Suprę wersja GT4 ma trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem, który wyjściowo generuje 430 KM. Wyścigowa wersja została homologowana już w marcu tego roku, ale z powodu sytuacji na świecie na debiut auta na torze trzeba było czekać aż do 27 czerwca - wtedy auto wzięło udział w pierwszej rundzie Nürburgring Langstrecken Serie. I tak zaczęła się intensywna druga część 2020 roku. Samochód, który trafił do kilku zespołów w Europie, spędził na torze 142 godziny, a za jego kierownicą siedziało 21 różnych kierowców. Wśród nich były prawdziwe gwiazdy motorsportu - tegoroczny mistrz świata FIA WEC José María López czy były kierowca Formuły 1 Olivier Panis.

Reklama

W swoim debiutanckim sezonie GR Supra GT4 brała udział w czterech prestiżowych seriach GT4 w Europie. Francuski zespół CMR wystawiał auta w European GT4 Series oraz FFSA GT - GT4 France, brytyjski Speedworks Motorsport zgłosił GR Suprę GT4 do British GT Championship, a w DTM Trophy oraz wybranych rundach NLS i w wyścigu Nürburgring 24 Hours można było zobaczyć dwa auta należące do niemieckiego Ring Racing.

“Choć rok 2020 okazał się wielkim wyzwaniem, GR Supra GT4 miała naprawdę imponujący pierwszy sezon na torach wyścigowych" - powiedział Rob Leupen, dyrektor zarządzający Toyota Gazoo Racing Europe.

Najlepiej sukces GR Supry GT4 oddają liczby. Auto wystartowało w 84 różnych wyścigach, a w swojej klasie wygrało 11 wyścigów i 25 razy dojeżdżało na podium. Odniosło też swój pierwszy triumf w klasyfikacji generalnej - Wilfried Cazalbon i Caesar Gazeau zostali mistrzami FFSA GT - GT4 France w klasie Am. Do tego w start w Fuji 24 Hours też zakończył się zwycięstwem w swojej klasie.

Tytuły dla GT86

Po raz trzeci zorganizowano Toyota Gazoo Racing Trophy, czyli puchar dla posiadaczy wyścigowych i rajdowych odmian Toyoty GT86, a także dla właścicieli GR Supry GT4. Po dwóch mistrzowskich tytułach, które zgarnął kierowca rajdowy Hermann Gassner Jr, w 2020 roku zwycięzcą cyklu został Fin Alec Arho-Havrén i to w jego ręce powędrował czek na 25 tys. euro. Arho-Havrén został także mistrzem serii Swedish Touring Endurance Championship w swojej klasie, a tytuł w klasie SP3 w ramach cyklu Nürburgring Langstrecken-Series powędrował do Oliviera Muytjensa oraz Jacquesa Derenne’a.

“Cieszę się, że taki sezon kończę z tytułami w Swedish Touring Endurance Championship oraz w Toyota Gazoo Racing Trophy. Toyota GT86 CS-Cup to dobrze zbalansowany samochód wyścigowy, który daje frajdę z jazdy. W przyszłym roku chcę nim wystartować w serii NLS oraz zmierzyć się w 24-godzinnej rywalizacji na torze Nürburgring - powiedział Arho-Havrén.

W trzecim sezonie Toyota Gazoo Racing Trophy wzięło udział w sumie 14 kierowców z siedmiu państw. Czołowa piątka na koniec sezonu podzieliła między siebie.

***

Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii!

Zagłosuj i wygraj. CODZIENNIE CZEKA OD 20 000 zł do 40 000 zł! 

Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy