Uber kupuje 100 tys. aut elektrycznych. Prosto z Chin

Chiński koncern motoryzacyjny BYD oraz gigant transportu pasażerskiego Uber podpisały współpracę, której celem jest przyspieszenie światowej elektryfikacji. Umowa zakłada wprowadzenie 100 tys. modeli chińskich pojazdów elektrycznych na platformę przewoźnika. Także w Europie.

BYD, chiński producent samochodów, typowany na największego konkurenta Tesli, oraz platforma przejazdów na aplikację Uber, podpisały wieloletnią współpracę. Umowa ma na celu przyspieszenie światowej elektryfikacji i zapoznanie milionów pasażerów z zaletami płynącymi z ekologicznej motoryzacji. 

100 tys. elektrycznych w ramach współpracy Ubera z BYD

Zgodnie z umową, chiński koncern dostarczy amerykańskiemu przewoźnikowi 100 tys. samochodów elektrycznych, które wkrótce wyjadą na drogi w Ameryce Łacińskiej oraz Europie. Jak zaznaczono w oficjalnym komunikacie, oprócz przystępności cenowej, samochody BYD charakteryzują się niskimi kosztami konserwacji i napraw oraz są dobrze przystosowane do współdzielenia przejazdów ze względu na szeroką ofertę modelową. W późniejszym czasie plany zakładają rozszerzenie partnerstwa na Bliski Wschód, Australię i Nową Zelandię.

Reklama

Umowa niesie ze sobą korzyści dla kierowców

Według danych przedsiębiorstwa - kierowcy Ubera przechodzą na pojazdy elektryczne pięć razy szybciej niż właściciele samochodów prywatnych. Wynik ten wciąż udałoby się poprawić, zmniejszając ceny pojazdów bateryjnych i udostępniając bardziej dogodne warunki finansowania. Współpraca obu firm ma na celu zmniejszenie ogólnych kosztów dla przewoźników, wprowadzając dodatkowe zniżki na ładowanie, korzystne ceny ubezpieczeń, a także konkurencyjne oferty finansowania i leasingu na wybrane modele.

Czas pokaże, czy elektryczne samochody BYD trafią również na polskie drogi, na których dominują obecnie hybrydowe Toyoty Prius i Corolla. Pewną przeszkodą może być dość słabo rozwinięta sieć stacji ładowania.

Przyszłość to samochody autonomiczne?

Co równie ważne - obie firmy są w pewnym sensie liderami w dziedzinie pojazdów elektrycznych w swoich kategoriach. Uber ma najszerzej dostępną sieć pojazdów elektrycznych na żądanie na świecie. BYD jest z kolei globalnym liderem w produkcji pojazdów bateryjnych. W przyszłości współpraca przedsiębiorstw ma zostać rozszerzona o wprowadzenie autonomicznych pojazdów elektrycznych na platformę Uber.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BYD | uber | samochody elektryczne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy