Tytuły o autach tracą, zyskały tylko "Motor" i "Auto-Moto"
Wzrosty sprzedaży w segmencie tytułów motoryzacyjnych w lutym br. zanotowały jedynie miesięcznik "Auto-Moto" i tygodnik "Motor", który był liderem zestawienia.
Największy spadek dotknął magazynu "TopGear".
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy dla Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem tygodnika "Motor" (Wydawnictwo Bauer) w lutym br. wyniosła 111 281 egz., co oznacza wzrost o 4,22 proc. względem lutego 2010 r. Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Auto Świat" (Ringier Axel Springer Polska), który miał wynik na poziomie 96 470 egz., notując spadek o 7,84 proc.
Trzecim najpopularniejszym magazynem motoryzacyjnym i jednocześnie najchętniej kupowanym miesięcznikiem o tej tematyce był wydawany przez Grupę Burda "TopGear". Miał on w lutym 2011 roku sprzedaż ogółem wynoszącą 57 785 egz. Zanotował tym samym największy spadek w zestawieniu, wynoszący 22,97 proc.
Zajmujący drugie miejsce wśród miesięczników motoryzacyjnych magazyn "Auto-Moto" (Wydawnictwo Bauer) sprzedał się w nakładzie 42 805 egz. po wzroście aż o 35,98 proc. - największym w rankingu. Trzecią lokatę zajął magazyn "Auto Świat Poradnik" (Ringier Axel Springer Polska). Sprzedaż ogółem tego pisma spadła o 13,51 proc. i wyniosła w lutym br. 39 476 egz.
Porównując dane z lutego br. do danych ze stycznia br. widać, że największy wzrost (o 3,7 proc.) w segmencie zanotował magazyn "Auto-Moto". Najwięcej stracił zaś "TopGear" (26,91 proc.). (wirtualnemedia.pl)