Turbodiesle w odwrocie

Większość Czytelników biorących udział w ankiecie na głównej stronie Magazynauto z rezerwą podchodzi do nowoczesnych turbodiesli.

Nowoczesne turbodiesle są ciche, dynamiczne i oszczędne, ale bywają też kosztowne w eksploatacji.
Nowoczesne turbodiesle są ciche, dynamiczne i oszczędne, ale bywają też kosztowne w eksploatacji.Audi

Spośród 1257 głosujących w ankiecie jedynie 16 proc. zadeklarowało, że nowoczesny turbodiesel to dzisiaj optymalne źródło napędu. Ponad jedna trzecia uważa, że zakup samochodu z takim silnikiem jest uzasadniony wyłącznie przy pokonywaniu dużych przebiegów. Nic dziwnego - koszty związane z bieżącą obsługą, ryzyko awarii skomplikowanego osprzętu oraz niewielka różnica w cenie paliwa sprawiają, że dopłata do turbodiesla względem porównywalnej wersji benzynowej często "zwraca się" dopiero po przejechaniu ponad 100 tys. km.

Blisko połowa Czytelników otwarcie przyznała natomiast, że ze względu na problemy ze współczesnymi turbodieslami bardziej korzystny będzie zakup auta z silnikiem benzynowym lub zasilanym LPG.

Wyniki ankietymagazynauto.pl

Dziękujemy za głosy i zapraszamy do udziału w kolejnych ankietach.

Marcin Sobolewski

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas