Tunel pod Martwą Wisłą zamknięty. Duże utrudnienia dla kierowców

Michał Domański

Michał Domański

emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Lubię to
like
Super
relevant
1,2 tys.
Udostępnij

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni poinformował o planowanym zamknięciu tunelu pod Martwą Wisłą. Przejazd będzie niedostępny dla kierowców w nocy z soboty na niedzielę od godziny 22:00 do 6:00. W tym czasie prowadzone będą prace serwisowe.

Tunel pod Martwą Wisłą będzie zamknięty na czas prowadzonych prac serwisowych
Tunel pod Martwą Wisłą będzie zamknięty na czas prowadzonych prac serwisowychWojciech Strozyk/Reporter

Zamknięcie tunelu pod Martwą Wisłą

Rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni Patryk Rosiński poinformował, że w tunelu pod Martwą Wisłą przeprowadzone zostaną prace serwisowe. W tym czasie obiekt będzie całkowicie wyłączony z ruchu w obu kierunkach. Prace zaplanowano na noc z soboty na niedzielę z 7 na 8 grudnia w godz. od 22.00 do 6.00.

Utrudnienia w ruchu związane są koniecznością dostosowania układów pomiarowych w tunelu do zasad TPA (ang. Third Party Access). Rozporządzenie w tej sprawie wydał 22 marca 2022 r. minister klimatu i środowiska
powiedział Rosiński.

W czasie zamknięcia tunelu możliwy będzie objazd ulicami: Marynarki Polskiej, Jana z Kolna, Wały Jagiellońskie, Podwale Przedmiejskie i Elbląską.

Tunel pod Martwą Wisłą był najdłuższy w Polsce

Jeszcze kilka lat temu tunel pod Martwą Wisłą był najdłuższym takim obiektem w Polsce, mającym 1377,5 metrów długości. Sama część pod rzeką mierzy 1072,5 m. Tunel pod Martwą Wisłą drążono przy pomocy maszyny TBM, którą pieszczotliwie nazwano "Damroka". Nazwa nawiązywała do imienia pomorskiej księżniczki, a ważąca ponad 3 200 ton maszyna dotarła do Gdańska w częściach. Tunele drążyła tarczą o średnicy 12,6 metra. Była największą maszyną użytą w tym czasie w Polsce.

Historia dotycząca powstania tunelu to lata 60. XX wieku, jednak pierwsze łopaty wbito w październiku 2011 roku. Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą nastąpiło dopiero pięć lat później - 24 kwietnia 2016 roku. Podczas pierwszego dnia funkcjonowania połączenia tunelem przejechało około 30 tysięcy samochodów.

Tunel pod Martwą Wisłą przez pięć lat był najdłuższym tunelem w Polsce i była to pierwsza podwodna droga w Polsce. Sama trasa znajduje się w miejscu ujścia Kanału Kaszubskiego do Martwej Wisły. Łączy zachodnią część Gdańska z Wyspą Portową. Koszt budowy tunelu to 1,45 mld zł.

Volkswagen Tayron w Polsce. Ma 7 miejsc, 850 l bagażnika i mocnego dieslaMaciej OlesiukINTERIA.PL
emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
676
Super
relevant
239
Hahaha
haha
91
Szok
shock
83
Smutny
sad
38
Zły
angry
42
Lubię to
like
Super
relevant
1,2 tys.
Udostępnij
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Przejdź na