Tucson, Karl i MX-5 wg Euro NCAP. Które auto najbezpieczniejsze?
Euro NCAP opublikowało wyniki testów zderzeniowych kolejnych pojazdów, które debiutują właśnie na rynkach Starego Kontynentu.

Tym razem specjaliści od samochodowego bezpieczeństwa wzięli na warsztat trzy auta: Hyundaia Tucsona, Mazdę MX-5 i Opla Karla. Co ciekawe, tylko jedno z nich otrzymało maksymalny ogólny wynik 5 gwiazdek!
Z wymogami stawianymi przez Euro NCAP najlepiej poradził sobie Hyundai. Ochronę dorosłych oceniono na 86 proc. Zaledwie o punkt mniej przyznano nowemu Tucsonowi za poziom zabezpieczenia przed skutkami wypadków najmłodszych pasażerów.
Na 71 punktów procentowych oceniono zarówno ochronę pieszych, jak i dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo. Biorąc pod uwagę wysokie nadwozie słowa uznania należą się zwłaszcza za stosunkowo wysoki poziom zabezpieczenia niechronionych uczestników ruchu.
Z testami zderzeniowymi zaskakująco dobrze poradziła sobie nowa Mazda MX-5. Jedyny kabriolet w zestawieniu otrzymał 84 punkty procentowe za ochronę dorosłych i 80 punktów za ochronę dzieci. Aż na 93 proc. oceniono poziom ochrony pieszych.

Mimo dobrych not, Mazda otrzymała ogólną ocenę 4 gwiazdek. Na wyniku zaważyła przeciętna ocena w kategorii dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo, za które japońskie auto otrzymało jedynie 64 punkty procentowe.
W testach Euro NCAP najsłabiej poradził sobie najmniejszy z testowanych samochodów Opel Karl. Samochód otrzymał ogólną ocenę czterech gwiazdek. Ochronę dorosłych oceniono na 74 punkty procentowe. 72 proc. punktów auto uzyskało w kategorii zabezpieczenia przed skutkami wypadków najmłodszych pasażerów.

Przeciętnie - ocena 68 punktów procentowych - Karl poradził też sobie z zabezpieczeniem niechronionych uczestników ruchu i dodatkowymi systemami wspomagającymi bezpieczeństwo. W tej kategorii auto otrzymało jedynie 64 punkty.