Toyoty Mirai jako taksówki w Paryżu

W Paryżu od 2015 roku działa sieć taksówkowa Hype, której flota składa się obecnie ze 100 wodorowych Toyot Mirai. Do końca przyszłego roku Toyota dostarczy do paryskiej floty taksówek kolejne 500 samochodów. Program zostanie zrealizowany przez powołaną właśnie spółkę joint-venture HysetCo.

Toyota wspólnie z producentem i dystrybutorem wodoru Air Liquide, firmą energetyczną Idex oraz Société du Taxi Électrique Parisien (STEP), operatorem sieci taksówkowej Hype, założyły spółkę joint-venture HysetCo - pierwszą firmę, której głównym zadaniem jest rozwój transportu wodorowego w Paryżu i okolicach. HysetCo ułatwi rozbudowę parku samochodów na wodorowe ogniwa paliwowe oraz infrastruktury tankowania wodoru w Île-de-France. Najbliższym celem firmy jest stworzenie do 2020 roku w Paryżu floty 600 taksówek. Do końca przyszłego roku Toyota dostarczy 500 sedanów Mirai, które dołączą do 100 takich samochodów pracujących obecnie w rejonie Paryża pod marką Hype.

Reklama

To porozumienie przyspiesza rozwój gospodarki opartej na wodorze we Francji. Dzięki niemu zostanie rozwinięty program Hype - pierwsza na świecie flota bezemisyjnych, wodorowych taksówek, uruchomiona w 2015 roku podczas COP21 i działająca w Paryżu oraz regionie Île-de-France.

Spółka HysetCo będzie się zajmowała dystrybucją wodoru oraz opracowywaniem odpowiednich aplikacji. Każdy z partnerów wniesie do projektu swoją wiedzę i zasoby. Ich celem jest rozwój czystego transportu i poprawa jakości powietrza, a także pokazanie, że pojazdy na wodór to rozwiązanie, które pozwoli szybko rozwinąć zrównoważony transport pasażerski na dużą skalę. Jest to element większego programu wyeliminowania samochodów emitujących spaliny z parku taksówek w Paryżu przed Igrzyskami Olimpijskimi w Paryżu 2024. Toyota jest partnerem ds. mobilności Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego i bierze udział w podobnych przygotowaniach do Igrzysk Olimpijskich w Tokio 2020.

"Realizując nasz program Environmental Challenge 2050, Toyota zmierza do tego, by samochody hybrydowe, hybrydy plug-in oraz auta elektryczne na baterie i na wodorowe ogniwa paliwowe się uzupełniały. Nasze zaangażowanie w HysetCo to ważny krok w promowaniu gospodarki wodorowej. To także szansa, by stworzyć fundamenty bezemisyjnego transportu na Igrzyska w Paryżu 2024, podobnie jak to robimy w Tokio przed Igrzyskami Olimpijskimi 2020. Dostarczając kolejne 500 wodorowych sedanów Mirai, pokazujemy swoje zaangażowanie w tworzenie wodorowego ekosystemu i zwiększanie dostępności tej technologii. Jednocześnie promujemy zrównoważony transport dla każdego, a dzięki tej współpracy będziemy rozwijać nowe usługi transportowe z wykorzystaniem wiedzy i technologii firmy Toyota Connected Europe" - powiedział Didier Gambart, prezydent i CEO Toyota France.

Flota bezemisyjnych taksówek Hype może już korzystać z większej sieci stacji wodorowych. Niedawno Paryż zyskał nowy punkt tankowania wodoru w Roissy, w pobliżu lotniska Paris-Charles-de-Gaulle, który dołączył do trzech innych stacji w Paris-Orly, Les-Loges-en-Josas i Pont de l'Alma. Obiekt w Roissy został zaprojektowany i wybudowany przez Air Liquide przy wsparciu partnerstwa publiczno-prywatnego Fuel Cells And Hydrogen Joint Undertaking (FCH JU), które angażuje się w badania, rozwój technologiczny i programy wdrożeniowe w dziedzinie wodoru, ogniw paliwowych i energetyki.

 "W Air Liquide jesteśmy przekonani, że wodór jest jednym z kluczowych rozwiązań, które pozwoli ograniczyć zanieczyszczenie powietrza w miastach. Aby to osiągnąć, wszystkie podmioty - producenci, dystrybutorzy, eksperci w dziedzinie transportu - muszą pracować razem. Partnerstwo z Toyotą, Hype i Idex to połączenie sił dla wspólnego dobra. W Paryżu jest już 100 hybrydowych taksówek, korzystających z czterech stacji tankowania wodoru, które zbudowaliśmy. Zwiększenie tej floty do 600 samochodów przyczyni się do poprawy powietrza w naszej stolicy już w 2020 roku. Ten projekt łączy technologię, ekologię i nowoczesną ekonomię, by przeobrazić jedną z najważniejszych branż w sektorze transportu" - skomentował Pierre-Étienne Franc, wiceprezydent ds. energii wodorowej w Air Liquide.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy