Toyoty bezpieczniejsze. Będą dwa pakiety. "C" i "P"

Od 2015 roku Toyota będzie montować w swoich pojazdach nowoopracowane systemy bezpieczeństwa czynnego, których zadaniem będzie zapobieganie kolizjom nawet przy wysokich prędkościach, lub minimalizowanie ich skutków.

.
.Informacja prasowa (moto)

Nowa technologia będzie oferowana w ramach dwóch pakietów bezpieczeństwa. Do 2017 roku pakiety będą montowane w większości modeli osobowych koncernu.

Pakiety nowych systemów bezpieczeństwa będą dostosowane do klasy pojazdów: Pakiet "C" trafi do modeli miejskich i kompaktowych, pakiet "P" do pojazdów klasy średniej i luksusowych.

Pierwszy integruje działanie trzech dotychczasowych systemów bezpieczeństwa czynnego Toyoty: Pre-crash System (PCS), system zapobiegania kolizjom lub zmniejszający ich skutki, Lane Departure Alert (LDA), system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, Automatic High Beam (AHB), system automatycznego sterowania światłami drogowymi. Za skuteczne działanie tych systemów odpowiada kamera i radar laserowy w przypadku pakietu C, lub kamera i radar fal milimetrowych w przypadku pakietu P.

Pakiet C

Pakiet bezpieczeństwa czynnego C obejmuje trzy opatentowane przez Toyotę systemy, wykorzystujące działanie radaru laserowego i kamery. Jego zadaniem jest zapobieganie kolizjom nawet przy wysokich prędkościach jazdy, lub ograniczanie ich skutków, jeśli kierowca nie zareaguje na niebezpieczeństwo na drodze.

Pre-collision System (PCS)

PCS wykorzystuje kamerę i radar laserowy, które wykrywają przeszkody na torze jazdy samochodu. W przypadku wykrycia przeszkody przed pojazdem, system ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i świetlnym. Kiedy kierowca naciśnie pedał hamulca, system automatycznie wzmocni siłę hamowania.

.Informacja prasowa (moto)

Jeśli natomiast kierowca nie podejmie działania na czas, system automatycznie rozpocznie hamowanie, obniżając prędkość pojazdu o ok. 30 km/h, tak aby zminimalizować skutki zderzenia. System funkcjonuje przy prędkościach od 10 do 80 km/h, czyli w zakresie, w jakim dochodzi do 80% wypadków drogowych spowodowanych wjechaniem np. w tył pojazdu poprzedzającego.

Lane Departure Allert (LDA)

LDA wykorzystuję kamerę, która wykrywa białe i żółte oznakowanie poziome na drodze. Kiedy pojazd zaczyna opuszczać swój pas ruchu, system ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i świetlnym.

Automatic High Beam (AHB)

Automatyczne światła drogowe mają za zadanie zapewnić maksymalną możliwą widoczność w trakcie jazdy w nocy. Wykorzystując kamerę, system wykrywa światła pojazdów nadjeżdżających z przeciwka i lampy tylne samochodów poprzedzających, automatycznie włączając światła drogowe kiedy tylko jest to możliwe, lub wyłączając je by nie oślepiać innych kierowców.

Pakiet P

Pakiet bezpieczeństwa czynnego P wykorzystuje działanie radaru fal milimetrowych i kamery, zapewniające nadzwyczajną skuteczność systemów. Poza trzema systemami z pakietu C, w rozbudowanym wariancie pojawia się także funkcja zapobiegania zderzenia z pieszym, oraz aktywny tempomat.

Pre-collision System z funkcją zapobiegania zderzenia z pieszym

W stosunku do systemu podstawowego z pakietu C, bardziej rozbudowany wariant uwzględnia także funkcję zapobiegania zderzenia z pieszym, działającą na tej samej zasadzie i w tym samym zakresie prędkości co wariant podstawowy. Dodatkowo, w przypadku wykrycia możliwości zderzenia z samochodem i braku reakcji ze strony kierowcy, system automatycznie wyhamuje pojazd o 40 km/h, nawet z prędkości maksymalnej (w pakiecie C o 30 km/h w zakresie prędkości od 10 do 80 km/h).

Aktywny tempomat

System wykorzystuje radar fal milimetrowych, wykrywając pojazd poprzedzający i dostosowując się do jego prędkości, przy zachowaniu bezpiecznego dystansu. 

.Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas