Toyota Yaris Cross najoszczędniejszym SUVem w gamie
Toyota stale rozszerza swoją ofertę modeli hybrydowych. Takiego napędu nie mogło zabraknąć też w najnowszym Yarisie Cross, który jako najmniejszy SUV w gamie, automatycznie zyskał też miano najoszczędniejszego.
Gama napędów Yarisa Cross obejmuje cztery konfiguracje. W podstawowej wersji napędowej miejski SUV kryje pod maską silnik benzynowy 1.5 o mocy 125 KM, współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną. Zużywa 5,9 l/100 km benzyny i emituje 133 g/km CO2 Yaris Cross z tym samym silnikiem i skrzynią automatyczną CVT spala 5,9-6,0 l/100 km i emituje 134-135 g/km dwutlenku węgla.
Yaris Cross Hybrid z napędem na przód ma moc 116 KM generowaną przez układ 3-cylindrowego silnika o pojemności 1.5 l oraz silnika elektrycznego. Auto w tej wersji zużywa od 4,4 l/100 km i emituje od 101 g/km dwutlenku węgla. Z kolei w konfiguracji z napędem na wszystkie koła (z dodatkowym silnikiem elektrycznym przy tylnej osi) auto zużywa od 4,7 l/100 km i emituje od 106 g/km CO2.
Yaris Cross jest oferowany w Polsce w pięciu wersjach wyposażenia. Należą do nich podstawowa wersja Active, wersja Comfort i Executive, uterenowiona Adventure i limitowana Premiere Edition, dostępna tylko w 2021 roku.
Toyota Yaris Cross Adventure
Produkcja Yarisa Cross rozpoczęła się w lipcu tego roku. Samochód powstaje w fabryce TMMF w Valenciennes we Francji, zaś silnik benzynowy i napęd hybrydowy są wytwarzane w polskich fabrykach TMMP w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach. Nowy model pojawi się w polskich salonach Toyoty na początku października.