Toyota Yaris Cross najoszczędniejszym SUVem w gamie

Toyota stale rozszerza swoją ofertę modeli hybrydowych. Takiego napędu nie mogło zabraknąć też w najnowszym Yarisie Cross, który jako najmniejszy SUV w gamie, automatycznie zyskał też miano najoszczędniejszego.

Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris CrossInformacja prasowa (moto)

Gama napędów Yarisa Cross obejmuje cztery konfiguracje. W podstawowej wersji napędowej miejski SUV kryje pod maską silnik benzynowy 1.5 o mocy 125 KM, współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną. Zużywa 5,9 l/100 km benzyny i emituje 133 g/km CO2 Yaris Cross z tym samym silnikiem i skrzynią automatyczną CVT spala 5,9-6,0 l/100 km i emituje 134-135 g/km dwutlenku węgla.

Yaris Cross Hybrid z napędem na przód ma moc 116 KM generowaną przez układ 3-cylindrowego silnika o pojemności 1.5 l oraz silnika elektrycznego. Auto w tej wersji zużywa od 4,4 l/100 km i emituje od 101 g/km dwutlenku węgla. Z kolei w konfiguracji z napędem na wszystkie koła (z dodatkowym silnikiem elektrycznym przy tylnej osi) auto zużywa od 4,7 l/100 km i emituje od 106 g/km CO2.

Yaris Cross jest oferowany w Polsce w pięciu wersjach wyposażenia. Należą do nich podstawowa wersja Active, wersja Comfort i Executive, uterenowiona Adventure i limitowana Premiere Edition, dostępna tylko w 2021 roku.

Toyota Yaris Cross Adventure

Toyota Yaris Cross Adventure 
Toyota Yaris Cross Adventure 
Toyota Yaris Cross Adventure 
Toyota Yaris Cross Adventure 
Toyota Yaris Cross Adventure 
Toyota Yaris Cross Adventure 
Toyota Yaris Cross Adventure 
Toyota Yaris Cross Adventure 
Toyota Yaris Cross Adventure 
Toyota Yaris Cross Adventure 
Toyota Yaris Cross Adventure 
Toyota Yaris Cross Adventure 

Produkcja Yarisa Cross rozpoczęła się w lipcu tego roku. Samochód powstaje w fabryce TMMF w Valenciennes we Francji, zaś silnik benzynowy i napęd hybrydowy są wytwarzane w polskich fabrykach TMMP w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach. Nowy model pojawi się w polskich salonach Toyoty na początku października.

Toyota Yaris Cross na filmie 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas