Toyota sprzedała w Europie milion hybryd

Europejczycy kupili już ponad milion hybryd Toyoty. Jubileuszowy samochód z tym napędem to srebrny Auris Hybrid w wersji Comfort. Odebrał go klient w Düsseldorfie, który otrzymał także drugiego hybrydowego Aurisa na rok.

Moment przekazania kluczyków do milionowej hybrydy Toyoty w Europie
Moment przekazania kluczyków do milionowej hybrydy Toyoty w EuropieInformacja prasowa (moto)

Milionowy egzemplarz hybrydowej Toyoty odebrał  pan Victor Dugonics w autoryzowanym salonie Toyoty Yvel w Düsseldorfie. Szczęśliwy pojazd to srebrny Auris Hybrid w wersji Comfort z 15-calowymi aluminiowymi felgami i automatyczną klimatyzacją. Wyposażony jest także w multimedialny system Toyota Touch 2 z kamerą cofania, sześcioma głośnikami, 7-calowym kolorowym wyświetlaczem dotykowym oraz wielofunkcyjną kierownicę.

"Auris stanowi najlepszy dowód sukcesu hybryd Toyoty - obecnie ponad połowa sprzedawanych w Europie egzemplarzy jest wyposażona w to wydajne połączenie silnika spalinowego i elektrycznego, a ich udział w sprzedaży modelu cały czas rośnie" - powiedział Tom Fux, prezydent Toyota Deutschland, podczas uroczystego przekazania samochodu. Fux wręczył także kluczyki do drugiego Aurisa Hybrid żonie Dugonicsa, która będzie mogła bezpłatnie korzystać z pojazdu przez rok.

"Szczególnie mnie cieszy, że milionowa hybryda została kupiona właśnie w Niemczech, i życzę państwu Dugonics wiele radości z jazdy nowymi Aurisami Hybrid" - dodał Tom Fux.

Victor Dugonics po raz pierwszy zetknął się z napędem hybrydowym w pracy. Z zawodu jest kierowcą w przedsiębiorstwie, którego flota posiada również autobusy hybrydowe. Pozytywne doświadczenia z pracy za kierownicą tych pojazdów przesądziły o wyborze elektryczno-spalinowego Aurisa. Victor Dugonics docenił w szczególności niskie zużycie paliwa, niewielką emisję spalin i cichą pracę napędu.

Auris Hybrid korzysta z tego samego napędu co obecny na rynku Prius, jeden z najbardziej niezawodnych i oszczędnych samochodów na świecie. Silnik spalinowy VVT-i o pojemności 1,8 l i mocy 99 KM współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 82 KM. Łączna moc napędu wynosi 136 KM. Rozpędzenie samochodu od zera do 100 km/h trwa 10,9 s, a maksymalna prędkość to 180 km/h. Zależnie od warunków jazdy silniki działają pojedynczo lub wspólnie. Auris Hybrid spala w cyklu mieszanym średnio 3,5 l paliwa na 100 km, emitując przy tym zaledwie 79 g/km dwutlenku węgla.

Od czasu wprowadzenia na rynek Toyoty Prius w 1997 roku japoński producent sprzedał ponad osiem milionów hybryd na całym świecie. W porównaniu z samochodami o napędzie konwencjonalnym udało się dzięki temu globalnie ograniczyć emisję CO2 o ponad 58 mln ton, a zużycie benzyny o 22 mld litrów. W Europie sprzedaż hybryd stanowi 23% całkowitej sprzedaży samochodów Toyoty i Lexusa. Oferta Toyota Motor Europe obejmuje aż 14 modeli hybrydowych.

Do rosnącej popularności hybryd w Europie przyczynił się debiut w lipcu tego roku nowej, gruntownie przebudowanej wersji Aurisa. W przyszłym roku na europejskim rynku pojawią się trzy nowe modele hybrydowe Toyoty - RAV4, czwarta generacja Priusa oraz całkowicie nowy crossover C-HR. Wraz z nimi na rynek wejdzie następna generacja napędu hybrydowego, oszczędniejszego od obecnej wersji aż o 18%, a także napęd na 4 koła e-Four.

Unowocześniony model Aurisa z nowym atrakcyjnym designem i jeszcze bardziej oszczędnym napędem spotkał się z ogromnym zainteresowaniem klientów także w Polsce. Łącznie z polskich salonów wyjechały 2378 hybrydowe Aurisy do końca listopada br., w porównaniu do 1742 egzemplarzy w całym 2014 roku. Według przewidywań Roberta Mularczyka, PR Managera Toyoty Motor Poland, wzrost sprzedaży hybrydowych Aurisów wyniesie w tym roku co najmniej 50%, w porównaniu do roku 2014.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas