Toyota RSC, czyli twardziel o sportowym charakterze

W 2001 roku kalifornijskie studio projektowe Calty Design pokazało swój pomysł na młodzieżowego SUVa z napędem na cztery koła. Wirtualną wersję modelu fani motoryzacji mogli wypróbować w grze Gran Turismo 4.

Koncept Toyota RSC został zaprezentowany po raz pierwszy na Chicago Auto Show w lutym 2001 roku. Wygląd tego 2-drzwiowego SUV-a a zdecydowanie pasował do rozwinięcia jego nazwy (Rugged Sports Coupé — "twarde" sportowe coupé). Auto zaprojektowano przede wszystkim z myślą o młodych klientach — miało eksplorować nowe możliwości sportowych samochodów następnych generacji.

Nowoczesny SUV, który nawet dziś wygląda intrygująco, pokazywał wyraźne odejście od dotychczasowych projektów samochodów sportowych, inspirując się wieloletnią historią Toyoty w rajdach. W tym czasie przeżywały one złoty okres popularności, zyskując coraz więcej fanów wśród młodzieży. Na fali wzrostu zainteresowania offroadem Studio Calty Design Toyoty, to samo, które w ostatnich latach było odpowiedzialne za powstanie projektu Toyoty FT-1, postawiło na agresywną stylistykę koncepcyjnego SUV-a.

Reklama

Wewnątrz kanciastego samochodu znalazła się skromna, funkcjonalna kabina z układem siedzeń 2+2, przypominająca kokpit samochodu wyścigowego. Ręcznie wykonana tablica rozdzielcza, fotele z włókna węglowego oraz wysoko zamontowana sekwencyjna dźwignia zmiany biegów nawiązywała do auta rajdowego, zgodnie z zasadą "bez zahamowań", która towarzyszyła tworzeniu tego projektu.

Ostatecznie Toyota RSC pozostała tylko w sferze projektu, otworzyła jednak Toyotę na nowe trendy i pomysły. Fani wirtualnego ścigania mogli poprowadzić jej cyfrową wersję w grze wideo Gran Turismo 4, gdzie napędzał ją silnik o mocy 267 KM.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy