Toyota pokazała minivana. Ma pudełkowaty kształt i nazwę od kontenera
Toyota po raz kolejny przypomina o nadchodzących targach Japan Mobility Show. Po elektrycznym SUV-ie i aucie sportowym przyszedł czas na minivana - Toyotę KAYOBAIKO.
Toyota podgrzewa atmosferę przed nadchodzącymi targami Japan Mobility Show (wcześniej nosiły nazwę Tokyo Motor Show). Marka poinformowała już, że zaprezentuje wówczas elektrycznego SUV-a FT-3e. Znajdujące się w jego wnętrzu ekrany zostały rozmieszczone w taki sposób, by kierowca zbliżając się do auta mógł odczytać np. poziom naładowania akumulatora. Innym samochodem, który ma być zaprezentowany w czasie targów, jest sportowy FT-Se. W jego powstaniu swój wkład mieli inżynierowie z Toyota Gazoo Racing. Teraz japoński producent poinformował o kolejnym modelu, który będzie można zobaczyć na targach.
Toyota KAYOBAIKO to koncepcyjny minivan, który, podobnie jak wymienione wyżej modele, zasilany jest prądem. Oczywiście wpisuje się to w przedstawione przez japońskiego producenta cele dotyczące elektryfikacji. W 2030 roku koncern chce sprzedawać ok. 3,5 mln aut elektrycznych.
Zacznijmy od nazwy. Ta wzięła się od japońskiego słowa "kayoibako", które odnosi się do specjalnych kontenerów. Dzięki swoim kształtom pozwalają one na wydajny transport różnego rodzaju części. Są one bardzo praktyczne także za sprawą wymiennych modułów, dzięki którym możemy dostosować je do wielu potrzeb. Koncepcyjny model został opracowany właśnie w zgodzie z takimi założeniami.
Koncepcyjny samochód ma 3 990 mm długości, 1 790 mm szerokości i 1 855 mm wysokości. Imponuje natomiast rozstaw osi wynoszący 2 800 mm. Koła znajdują się właściwie na krańcach karoserii. Z pewnością zapewni to większą stabilność nieco "pudełkowatemu" nadwoziu.
Japończycy deklarują, że minivan ma oferować "wysokie walory użytkowe". Trzeba przyznać, że jak na samochód o stosunkowo niewielkich rozmiarach oferuje on imponującą ilość przestrzeni we wnętrzu. W środku samochód ma 3 127 mm długości (2 141 mm po stronie kierowcy), 1 485 mm szerokości i 1 437 mm wysokości.
Ponadto samochód ma oferować spore możliwości dostosowania go do własnych potrzeb. Przykładowo po zamontowaniu półek samochód może być wykorzystywany jako mobilny sklep. Jeśli jednak będziemy musieli wykorzystać go do przewozu osób, wystarczy zamontować dodatkowe siedzenia. Toyota poinformowała, że w projektowaniu wnętrza uwzględniono również potrzeby osób z niepełnosprawnościami, w tym tych poruszających się na wózkach. Zdaniem japońskiego producenta KAYOIBAKO spokojnie może zostać wykorzystany w carsharingu. Sprawdziłby się również w przypadku inteligentnych systemów transportowych.
Targi Japan Mobility Show rozpoczną się bowiem 26 października i potrwają do 5 listopada. Strefa Toyoty zaaranżowana będzie pod hasłem "Let's Change the Future of Cars - Find Your Future" (Zmieńmy przyszłość samochodów - Znajdź swoją przyszłość). Centralnym punktem wystawy producenta ma być właśnie gama prototypowych samochodów elektrycznych.