Toyota po rosyjsku
Rosjanie kupili w 2003 roku prawie 200 tys. nowych zagranicznych aut tj. niemal dwukrotnie więcej niż rok wcześniej, kiedy to nabyli 110-112 tys. samochodów.
Najchętniej kupowana była Toyota - podała. Spadała natomiast sprzedaż zagranicznych aut używanych z 500 tys. w 2002 roku do 350 tys. w 2003 r.
Wzrost sprzedaży nowych aut spowodowany jest podniesieniem cła na samochody używane. Kupowaniu nowych aut sprzyjały także rozbudowane systemy kredytowe. Nowym liderem rosyjskiego rynku została Toyota, która sprzedała (z uwzględnieniem marki Lexus) prawie 26,5 tys. aut. Najbardziej popularne modele w Rosji okazały się Corolla, Camry i Land Cruiser 100.
Analitycy wskazują, że Toyota uzyskała sukces m.in. dzięki sytuacji na rynku walutowym. Ceny samochodów wyrażone w dolarach były korzystniejsze niż ceny europejskich aut w euro.
Drugie miejsce zajął Ford ze sprzedażą 20,7 tys. samochodów. Rosjanie najchętniej kupowali Focusy. Trzecie zajął dotychczasowy lider - firma Daewoo, która umieściła na rynku 20,2 tys. aut w 2003 roku wobec 12,4 tys. w 2002 roku. Na dalszych pozycjach znalazła się Mitsubishi, Skoda i Renault.