Toyota po raz 12 liderem ekologii

Od 2002 roku amerykański oddział Toyoty zaoszczędził ponad 16 miliardów kilowatogodzin energii. To wystarczy, żeby przez cały rok zasilać 995 000 amerykańskich gospodarstw domowych. Na te ogromne oszczędności złożyły się nowe rozwiązania techniczne w 14 północnoamerykańskich fabrykach Toyoty. Dzięki temu osiągnięciu Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska już po raz 12 z rzędu przyznała Toyocie nagrodę Energy Star Partner of the Year.

Toyota od lat jest liderem rozwiązań ekologicznych wśród producentów samochodów
Toyota od lat jest liderem rozwiązań ekologicznych wśród producentów samochodówInformacja prasowa (moto)

To dla nas ogromny zaszczyt - powiedział Robin Haugen, główny manager ds. fabryk i inżynierii środowiska. - Utrzymanie tytułu Energy Star Partner of the Year przez 12 lat pod rząd potwierdza zaangażowanie Toyoty i jej pracowników, aby stale ograniczać wpływ naszej działalności na środowisko. Jesteśmy liderem ochrony przyrody w przemyśle motoryzacyjnym i chcemy stale wyznaczać nowe standardy pod tym względem.

Oszczędności energii w fabrykach Toyoty

W roku fiskalnym, który zakończył się 31 marca 2016, Toyota zaoszczędziła na redukcji zużycia energii 82 miliony dolarów. Od 2002 roku, kiedy Agencja Ochrony Środowiska zaczęła prowadzić badania porównawcze, łączne korzyści z proekologicznego podejścia wyniosły ponad 640 milionów dolarów. W tym czasie Toyota ograniczyła zużycie energii o 35%.

Nie byłoby to możliwe bez wsparcia zarządu Toyoty dla projektów ograniczających zużycie energii, takich jak wymiana oświetlenia na energooszczędne czy instalacja nowych urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych na bardziej wydajne energetycznie. Bardziej ekonomiczne rozwiązania zastosowano także w wyposażeniu lakierni. Firma stale otrzymuje od pracowników nowe pomysły usprawnień, czasem nawet na poziomie bardzo drobnych rozwiązań. Jednak w skali 14 fabryk Toyoty w Ameryce Północnej przekłada się to na znaczne oszczędności.

Toyota Environmental Challenge 2050

W listopadzie Toyota ogłosiła plan Environmental Challenge 2050, w którym wyznaczyła sobie cel całkowitego wyeliminowania emisji CO2 ze swojej działalności do 2050 roku. Jest to kolejny etap konsekwentnej strategii zrównoważonego rozwoju, przyjętej przez firmę 30 lat temu. Wtedy to japoński producent rozpoczął prace nad napędem hybrydowym.

19 lat temu japoński koncern jako pierwszy wprowadził na rynek samochód hybrydowy, a od 2014 roku w sprzedaży jest Toyota Mirai, auto napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi, które nie emituje żadnych spalin. Dzięki sprzedaży ponad 8,5 milionów aut hybrydowych na całym świecie do atmosfery uleciało o ponad 58 milionów ton CO2 mniej, niż gdyby kierowcy kupili tyle samo samochodów z konwencjonalnym napędem.

Od 15 lat japoński koncern prowadzi Program Wspierania Działań Proekologicznych (Environmental Activities Grant Program), którego celem jest umożliwienie najprężniejszym organizacjom ekologicznym wdrażanie ich projektów. Do tej pory firma sfinansowała 304 przedsięwzięcia prowadzone na całym świecie. W Europie francuska fabryka Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) utworzyła fundację "Toyota Valenciennes", która będzie prowadzić szkolenia z zakresu organizacji efektywnej produkcji przyjaznej dla środowiska.

Ekologiczne rozwiązania także w Polsce

Polski oddział Toyoty także uczestniczy w ogólnoświatowych proekologicznych staraniach koncernu. Na dachu siedziby firmy przy ul. Konstruktorskiej w Warszawie zainstalowano panele fotowoltaiczne o mocy 5 kW. Instalacja produkuje około 5 MWh energii elektrycznej rocznie, co przekłada się na oszczędność ponad 4 ton CO2 rocznie. Taka ilość energii wystarczyłaby na przejechanie ponad 26 000 km Toyotą Prius Plug-in Hybrid.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas