Toyota notuje kolejny wzrost sprzedaży
Toyota, Lexus, Daihatsu i Hino – marki należące do Toyota Motor Corporation – uzyskały w 2018 roku łączną sprzedaż 10 594 000 samochodów (+2%). Już od pięciu lat Toyota przekracza liczbę 10 milionów aut sprzedanych w ciągu roku – w 2014 roku firma osiągnęła taki wynik jako pierwszy producent samochodów w historii.
Globalna produkcja koncernu Toyota wzrosła w 2018 roku o 1% do liczby 10 567 412 pojazdów. W Japonii wyprodukowano 4 230 392 samochody, a w pozostałych fabrykach na całym świecie 6 337 020 aut.
Sprzedaż hybryd Toyoty i Lexusa w 2018 roku ponownie się zwiększyła - z salonów wyjechało 1 637 718 samochodów (+8%). Stanowią one ponad 17% całkowitej sprzedaży obu marek. Toyota dostarczyła klientom 1 454 763 hybrydy (+6%), zaś Lexus - 182 955 hybryd (+20%). Toyota już w 2017 roku zrealizowała cel 1,5 miliona rocznej sprzedaży zelektryfikowanych samochodów - na 3 lata przed założonym terminem.
Łączna sprzedaż hybryd Toyoty i Lexusa w ciągu 21 lat obecności na rynku przekroczyła 13 milionów samochodów i wyniosła na koniec 2018 roku 13 104 275 aut.
Toyota C-HR Hybrid znalazła się na szczycie rankingu najpopularniejszych aut hybrydowych na świecie. Hybrydowy crossover jest pierwszym modelem, który wyprzedził pod względem globalnej sprzedaży Priusa. Roczny wynik Toyoty C-HR Hybrid wynosi 202 289 aut. Prius znalazł się na drugim miejscu (165 469 egz.), zaś trzecią pozycję zajmuje Yaris Hybrid (149 506 egz.). Na kolejnych miejscach znalazły się subkompaktowy Prius C, RAV4 Hybrid, Auris Hybrid, Camry Hybrid i Corolla Hybrid.