Toyota nadal liderem na rynku
Oprac.: Maciej Flis-Flisiński
Toyota nadal pozostaje liderem sprzedaży w Polsce. W samym październiku producent sprzedał 4833 egzemplarzy, co stanowi 15,5 procentowy udział w rynku.

Od stycznia do października japońska marka zdołała sprzedać 61 955 samochodów. Daje to 29-procentowy wzrost względem tego samego okresu w ubiegłym roku. Tegoroczny wynik oznacza, że w Polsce Toyotą jest prawie co szósty nowozarejestrowany samochód.Producent wyprzedza w ten sposób uplasowaną na drugiej pozycji Kię. Koreańska marka sprzedała ponad 2000 samochodów mniej niż koncern z kraju kwitnącej wiśni.

Najchętniej kupowanym w październiku w Polsce samochodem jest Corolla. Nowych nabywców znalazło 1637 egzemplarzy co przekłada się na 4,8 procent udziału w rynku. Na drugim miejscu znalazła się Kia Ceed z wynikiem 797 sztuk. Na kolejnym miejscu uplasowała się RAV4 z wynikiem 771 sztuk, a tuż za nią Aygo z 758 sprzedanymi egzemplarzami.Patrząc na cały rok na pierwszym i drugim miejscu pod względem ogólnie sprzedanych pojazdów w Polsce są modele Corolla i Yaris, których sprzedano odpowiednio 17 988 i 12 886 sztuk. Trzecie miejsce zajęła Skoda Octavia z wynikiem 11 454 egzemplarzy.***