Toyota, Mercedes i BMW.Oto najcenniejsze marki motoryzacyjne na świecie
W ramach rankingu 100 najbardziej wartościowych marek na świecie znalazło się 15 producentów samochodów. Największy skok w rankingu zrobiła Tesla.
Na pierwszej pozycji wśród marek motoryzacyjnych a siódmej w całym rankingu znalazła się Toyota z wynikiem ponad 54 mld. dolarów. Interbrand podkreśla różnorodność gamy modelowej producenta oraz jej starania w kwestii ekologii. Jest on również najbardziej popularnym dostawcą aut na świecie. Wyniki sprzedażowe potwierdzają to co roku.Tuż za Toyotą uplasował się Mercedes, którego wyceniono na niecałe 51 mld. dolarów. Wpływ na wynik ma prestiż marki jak i stale poszerzająca się oferta modeli. Mercedes również stawia na ekologię wprowadzając do swojej gamy coraz więcej aut elektrycznych, chociażby nowe modele EQE I EQS. Trzecie miejsce należy do BMW z wynikiem 41,6 mld. dolarów. Marka już od 2016 roku utrzymuje swój wynik bez szczególnych tendencji wzrostowych lub spadowych. Poza podium znalazła się Tesla. Wyceniona została na 36,2 mld dolarów. Względem ubiegłorocznej edycji wykonała skok aż o 26 pozycji. Należąca do Elona Muska firma korzysta z jego gry na giełdzie oraz związanych z tym eksperymentów m.in. zapowiedzi możliwości kupna samochodów za bitcoiny. Poniżej prezentujemy pozostałe marki, którym udało się znaleźć w rankingu:
- 25. Honda - 21,315 mld
- 35. Hyundai - 15,168 mld
- 46. Audi - 13,474 mld
- 47. Volkswagen - 13,423 mld
- 52. Ford - 12,861 mld
- 58. Porsche - 11,739 mld
- 59. Nissan - 11,131 mld
- 76. Ferrari - 7,160 mld
- 86. Kia - 6,087 mld
- 96. Mini - 5,231 mld
- 98. Land Rover - 5,088 mld
***